Klipp klapp

Måste bara framföra mitt varmaste TACK till mor och far som har skaffat en ny datastol här hemma. Den andra var verkligen värdelös på alla sätt och vis. Nu kan man ju sitta avslappnad utan att spänna sig i alla muskler som finns.


Idag har syster, hennes sambo och dennes föräldrar varit på en kortare visit. Det bjöds på fika, men jag var ohyffsad och la mig i soffan och såg på sport istället. Det har varit stafetter av alla dess slag. Finns det något mer rafflande än en stafett? Det är även roligt att deltaga i en stafett. Man tar nog i lite mer från tårna, eftersom att man inte bara tävlar för sig själv, utan för ett lag. Lagkänsla är ganska viktigt för hur bra man presterar, men samtidigt, egoister presterar ju såklart bättre i individuella grenar. Suck.

Idag råkade jag häva ur mig dessa ord: "Nej, jag har usb-sladden hemma." (Och med det menade jag att jag har den i Kalmar.) Jag är ju för bövelen hemma. Men det känns inte som hemma längre. Mitt rum är hur opersonligt som helst, och fungerar även som ett slags förråd för söndriga och oanvändbara prylar. Den gamla värdelösa datastolen som jag berättade om, har nu placerats i mitt rum. Jag har ju alla mina saker i Kalmar oxå, därför känns det mer hemma där. Ska jag hem hit så måste jag tänka på vad jag tar med mig, för jag har INGENTING här. Men man kan kanske ha två hemmor (plural av ordet hemma).

Planering vecka 50.
Måndag; Inget speciellt. (Inte glömma att ta med mitt trafikantkunskapsprov till lärartanten.)
Tisdag; Pyssel med arbetslaget? Ta med t-shirt till grafiklektionen.
Onsdag; Samhällsprov
Torsdag; Luciafirande cirka kl 11.00, Geografiprov, Bokredovisning Engelska.
Fredag; Inget speciellt.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0