Last fredagen before lovet

Wonderbar dag idag.
-Fick bara G på historiaanalysen. Det suger.
-Känner mig sjukt stressad.
-Kommer ingenstans med samhällen trots att jag spenderade flera timmar på det idag.
-Det är så jävla kallt.
-Det är mörkt, vilket gör mig deprimerad. Jag behöver ha ljust väder för att jag ska må bra.
-Och på toppen av allt, INTE ENS LYSKNAPPEN FUNKADE NÄR JAG SKULLE GÅ PÅ TOA!
LIKSOM; INTE ENS LITE LJUS KUNDE JAG FÅ! Morr!
Snart går jag till vårdcentralen och får tabletter mot ångest. Det här är ju jobbigt.

Fast, jag åt ju pizza idag. Så dagen var väl inte helt bortkastad.



Skolan då?
Hm, ja det började med svenska där vi skriver uppsats tillsammans med samhällen. Jag skriver om dopingens utbredelse i Sverige vs Världen. Uhm, ja, det blir nog bra. Tillslut. Kanske. Förhoppningsvis. Jaja. Sedan hade vi historia, där vi såg på en film om olika kulturer. Vi ska börja med ett nytt arbetsområde efter jul. Skönt. Efter det var det dags för idrott, där vi idag fick prova på hinderbanan som dom byggt i idrottshallen. Den var liiiite roligare än förra året, för i år hade dom fixat en linbana! Sen samhälle och matte. På matten hade vi Håkans son, för Elsa har åkt till Thailand. Lärarkandidatkalle har försvunnit spårlöst. Oxå skönt. Han skymde sikten på tavlan hela tiden.

(Shno sa att jag inte fick säga att hon var världens värsta fotsvett, så det har jag inte sagt.)



På söndag ska vi fira jul. Skönt att få det överstökat. Min ångest har försvunnit, eller nä, halverats, sedan vi beslutade att vi inte ska byta julklappar i år. Den resterande ångesten är den vanliga ångesten. Ni vet, ångesten för alla svältande barn, alla dåliga såpor på tv, dåliga stiftpennor, och sånt viktigt.


Tänk på att vara snälla nu innan tomten kommer, för annars kommer det ingen tomte.
Uhm, för er som inte brukar vara snälla, så kan ett tips vara att härma mitt beteende. Jag är alltid snäll.
Puss på mig.

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Jag undrar det ja (A)

Datum: 2007-12-15 Kl: 09:09:29

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0