Ooooonsdag.

Skolan är över. Inte officiellt, men nästan. Alla lektioner känns totalt överflödiga och underbart softa. Idag har jag suttit vid msn från 08.10 till 10.30 för att sedan ha lektion i fyra minuter. Och nu är jag hemma, och min nästa lektion börjar vid 14. Alla lärare pratar om att vi ska hinna med allt innan lovet. De känns som att de redan har tagit sitt lov. Men det är bra att man varvar ner några veckor innan lovet börjar, så att man är helt död på lovet sen. Me like. På tal om att sova. Jag sover mindre och mindre. Det har börjat urarta. Men det finns så mycket bra serier som går sent på tv. Jag skyller på TV6 och MTV. Dumma er!



När jag cyklade hem så var det tre gamla tanter som gick i bredd på cykelvägen, så jag tvingades att pingla på dom med min pingla. Men nu är det så att min pingla är väldigt.. hm... dålig, så tanterna hörde inte, samtidigt som jag ökade farten lite eftersom att jag trodde att dom skulle flytta på sig när jag pinglade. Krocken med tanten var oundviklig, eller nä, det var den faktiskt inte. Jag styrde ner i diket och skämdes ögonen ur mig.
En annan cykelhändelse skedde igår. När jag cyklade hem från fikan med Jesper så var det mörkt, och jag har inget cykellyse. Men jag fick en jättefin reflex i form av en apa, av Josefine i söndags som jag har bundit fast i styret. När jag kom in i skogen så blev det om möjligt ännu mörkare, men jag kände att jag klarade mig fint utan lyse. Jag tittade på min nya fina reflexapa och tänkte: Äsch, vem behöver lyse, när man har en sån fin reflexapa som du? Sekunden efter var jag påväg ut i terrängen. Slutprodukten av alltsammans blev att;
1. Jag ska ringa Reinfeldt och be honom göra bredare cykelbanor (gärna med skyddssarger.)
2. Jag måste tvätta min cykel.
3. Jag aldrig skulle nämna det hör för någon levande varelse. (Se så bra det gick.)


Någon som såg SCRUBS igår?
Laverne dog! BUHU! Hon var ju bäst av alla. Eller kanske inte bäst, men hon var med i serien.

image28

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Är ju inte Reinfeldts fel att du inte ser vad du cyklar.

"För att du ska ha en cykel som är säker och laglig måste den ha:


* Fungerande ringklocka

* Fungerande broms. Finns det enbart handbroms ska båda fungera.

Vid färd i mörker ska cykeln även vara utrustad med:


* strålkastare med vitt eller gult ljus fram

* lykta med rött ljus bak

* vit reflex fram

* röd reflex bak

* orangegula eller vita reflexer åt sidorna"
Källa: Polisen.se

Datum: 2007-12-05 Kl: 13:33:54
Blogg: http://iseeu.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0