An actor

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt uteblivna inlägg igår. Men jag kan inte hjälpa att det försvann, och jag har faktiskt letat som en tok efter det, men hittar det inte nånstans.
Gårdagen innehöll 3h psykologiprov, svenska utan Ankis och ett besök på Öland. Psykologiprovet gick sådär, eller ja, ganska bra. Innan svenskan så åkte Ankis hem, så svenskan fick tillbringas utan henne.
Hemma på Öland spelades det bordtennis med das gang, och självklart så vann jag typ allt som gick att vinna. Efter det så samlades hela familjen Jonsson i föräldrahemmet för att se på fotboll. Det bjöds på fika, så jag var nöjd. Fotbollen var dock väldigt tråkig. Dom var dåliga. Faktiskt.

Dagen idag har innehållit geografiprov, svenska, Maxi och flumm. Mikaela har även haft sin klagodag idag. Hon har klagat och gnällt konstant hela dagen. Hon hade tydligen "ont" i ryggslutet. Hmpf, visst.
Hade som sagt geografiprov på morgonen, och det gick även det ganska bra. Får väl rikta in mig på VG, I think. Efter det hade vi svenska, och där skulle vi göra massa övningar, bland annat skulle vi gå runt och hälsa på varandra, först med flackande ögon, sen med stadig blick. Vi fick även beordra vår bänkkamrat att göra olika saker, först med rörligt huvud, sen med huvudet stilla. En annan sak vi gjorde var att vi skulle planera en nyårsfest med en annan person. Den ena personen skulle även sitta och peta i håret och göra annat i ansiktet som störde den andra. Till sist beordrades fem personer fram, och de skulle symbolisera fem olika människor med helt olika status. (Mikaela fick först vara den med lägst status, men sen fick hon byta.. MORR!) Allt det där gjorde vi för att förbereda oss för att hålla vårt argumenterande tal i aulan.
Efter det gick vi till Maxi och köpte godis. Igen. Jag har varit där varje dag den här veckan. Det känns nästan lite pinsamt. Något annat som oxå var pinsamt var att jag snubblade på en pytteliten sten. Mikaela och Ankis skrattade rått. Hemska människor!
På engelskan gick jag och Mikaela till sjuksyster, för Mikaela behövde smärtstillande. Jag erbjöd mig att slå henne i huvudet med en hammare, men hon tackade nej. Det visade sig att sjuksyster bara är där mellan 08.10 och typ 09.00. Mikaela fick ett raseriutbrott, och ifrågasatte hela den svenska sjukvården. Eller ja, nästan. Hon busade till det, och tog handikapphissen ner. (Tilläggas ska att vi bara var borta typ 10min från engelskan, så du kan vara lugn mamma.)




Sara: Hörde ni om han som blev dödad av en björn?
Mikaela: Ja.. så himla hemskt!
Sara: Ja, men fatta vad pinsamt! Om man ska bli dödad av ett djur så ska man ju bli dödad av typ en haj eller ett lejon. Gud vad misslyckad man känner sig om man skulle bli dödad av en björn.


Mikaela har sjungit på en reklamlåt hela dagen. Den går såhär: "Ica Kvantum i Nyyyybro!" På en rast idag så såg jag och Mikaela en lapp om att det ska startas en luciakör snart.
Dennis: Ska vi vara med?
Mikaela: IIIIIICA Kvantum i NYYYYBRO!
Dennis: Så vi ska det?
Mikaela: Jag kan inte vara med i en kör, hör du inte hur jag sjunger?
Dennis: Men jag sjunger ganska bra.
Efter det bestämde vi att Mikaela ska vara Lucia i år, och att hon mitt under luciatåget ska slita av sig sitt lucialinne och skrika ICA KVANTUM I NYBRO! Jag lovade att ta med en videokamera, och att kontakta TV4. (För er som inte vet så bor Mikaela i Nybro, och hon älskar Ica Kvantum. I nybro.)




OBS! DETTA ÄR ETT INTERNSKÄMT, SÅ BLI INTE LEDSEN OM DU INTE FATTAR!
Sofie: Marcus ska på Älmia imorgon.
Mikaela: Vad är det?
Sofie: Man kollar typ på traktorer och så.
Sara: Ja, man måste ju vara förberedd när skörden kommer!
THAHAHAHAHAHAHA!
Som sagt, bli inte ledsen om du inte fattar (:


Ankis går rätt ut på ett övergångsställe när det kommer en bil, så han tvingas bromsa ganska hårt. Sofie blev arg.
Sofie: Du kan ju inte bara gå rätt ut i vägen?
Ankis: Det är ju ett övergångsställe, vilket betyder att man ska gå över.
Sofie: Men alla stannar ju inte?!
Ankis: Då är det dom som gör fel, inte jag.
Sofie: Så du vill hellre dö än att vänta tills du har ögonkontakt med föraren?
Ankis: Är det ett övergångsställe, så ska jag gå över. Om han kör över mig, så får ju han leva med det, jag dör ju. Vem tror du blir mest ledsen?
Efter det fick jag lov att gå emellan, för annars skulle Ankis ha hamnat i floden mellan stan och Stagg. (Ja, jag anser att Sofie hade vunnit om Ankis och Sofie hade bråkat.)




Heddå!

Kommentarer
Postat av: ankis

okay, soffan kanske är starkare än mig, men mina argumnet är bättre

Datum: 2007-10-18 Kl: 19:31:13
Blogg: http://morrigor.blogg.se
Postat av: denke

ja, du hade faktiskt nästan rätt. men sofies argument var mer sanningsenliga.

Datum: 2007-10-18 Kl: 21:49:09
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0