Back on track 2

Idag var jag alltså tillbaka i skolan igen, efter en kortare tids sjukdom.
Dagen började dåligt, eftersom att jag och Mikaela tvingades att sitta längst fram på geografin. Vi orkade inte börja gå mot klassrummet förrän en minut innan vi började, så det fanns alltså bara platser kvar längst fram. Mobbat deluxe. Sen hade vi svenska. Jag, Mikaela och Ankarström "var vid en dator och skrev rent vår stilanalys". Vi var alltså på stan istället, och strök omkring på diverse ställen, tex Swedbank, Handelsbanken och Dillbergs. Vi rånade två banker och köpte böcker för pengarna.

Sen gick vi tillbaks, "hem" som Ankarström säger, till skolan och åt. Eftersom att det är kanelbullens dag idag (!), så bjöd skolmatsalstanterna på bullar. De var faktiskt ganska stora. Och goda. Jaja, efter det var det spanska. ÅNGEST! Men jag var där, och jag arbetade. Jag frågade henne om vi skulle ha prov på tisdag, för alla andra språkgrupper på skolan ska ha det, för det står på läsårsplaneringen. Hon svarade något i stil med att "nej det ska vi inte ha, varför? jo eftersom att vi läser på ett annorlunda sätt än alla andra, istället för prov ska vi ha hemuppgifter, eller inte vi, NI ska ha hemuppgifter som ni sedan ska redovisa för mig muntligt och skriftligt." Kan man anmäla henne för något? Vadsomhelst? Aja. Efter urladdningen på spanskan så kände jag att jag kunde klara vadsomhelst. Jamena, inget slår min ångest för spanskan. Vi begav oss upp mot engelskan, och jag slog mig som vanligt ner hos Mikaela. Vi arbetade flitigt och intensivt, men vi hann ändå bara med en extrauppgift. Till nästa lektion ska vi göra klart två nya uppgifter, som vi egentligen ska göra på nästa lektion. Och för er som läser detta; Mikaela och jag kan inte klassas som pluggisar. (Psssst... Mikaela kan man kanske kalla för pluggis, för hon hade fler rätt än mig på glosförhöret, men säg inte till henne att jag tycker att hon är en pluggis!)


Sist men inte minst så hade vi historia, med den kraftiga lärarkandidaten. Jag tycker lite synd om henne, för ingen har respekt för henne. Hon står där och babblar om slavar o romarriket o sånt trams, men ingen lyssnar ju. Alla sitter o pratar om helt andra saker. Jag ska erkänna att jag inte heller lyssnade så mycket. Min historia gick åt till att titta i en extremt rolig bok som jag hittade på golvet. I den fanns det tips på hur man överlever alla sorters krämpor. Så nu vet jag hur jag gör om jag får huvudvärk, ryggont eller mjäll. Mycket intressantare än historiadravlet.

MIKAELA OCH SANNA SKA VARA VÄRDAR PÅ GYMNASIEMÄSSAN, SÅ DE SKA VARA PÅ SKOLAN PÅ EN LÖRDAG!
DET KOMMER JAG MOBBA DOM FÖR HELA ÅRET! ELLER TILLOMED HELA LIVET!

Ankarström är en mygga, och jag har skoskav.
Kiss and hugs!


Kommentarer
Postat av: Mickie

Bara för att du är avundsjuk för att jag är bättre än dig! :p

Datum: 2007-10-04 Kl: 20:33:56

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0