Det blåser genom hallen

Äntligen fredag igen. Men det var en ovanligt slapp fredag. Ingen Ankarström eller Carro i skolan. Eller jo, Carro kom och satt vid datorn en stund innan hon gick igen. Men Ankarström var spårlöst borta, buhu. Aja, dagen började med datasalstimme i svenska. Jag blev klar med min stilanalys och lämnade in den. "Suveränt Dennis", sa läraren. "Du har inte läst den än knubbis", tänkte jag säga, men jag mumlade något som skulle låta som "Trevlig helg" och gick. Efter det var det historia med lärarkandidaten. Vår sal, som egentligen inte är vår sal, vi har bara tagit den, var upptagen idag, så vi fick byta ner oss till sal A6. Hemska minnen från årskurs ett uppenbarade sig, då jag hade spanska i den salen. Vi skrev lite om slavar, vilket var ganska komiskt, eftersom att vi kände oss som slavar, höhö. Innan vi slutade lektionen så fick vi tillbaka våra uppsatser där vi skulle jämföra Balkan och Nationalismen. Jag fick VG. Yay. Sen fick man småspringa till idrotten, som började 3 min efter att vi slutat historian. På idrotten hade vi orientering. På stagg. Visst, det var bara övning inför den riktiga orienteringen men det var faktiskt lite väl enkelt. Tillomed jag kunde ha klarat av att hitta alla kontroller helt själv, men jag samarbetade ändå med Mikaela. Hon var en stooor besvikelse. Hon sprang typ 10m, sen låg hon i en pöl på marken. Jag skrek "SPRING, SPRING!", hon väste "JAG DÖR, JAG DÖR". Så vi struntade i den inofficiella tävlingen inom klassen, men vi kom iaf före Shno. YEEEES!

På tal om Shno, så hade vi matte idag. Jag var inte med på lektionen sist, så jag var lite bekymrad inför dagens lektion. Shno var med sist, men fattade ingenting då, så hon var oxå lite bekymrad. Men det visade sig att vi skulle börja på något nytt idag, så vi blev glada igen. Men efter en stund kom vi till ett knepigt tal, och vi funderade på att kalla till oss läraren.

Shno: Kan du inte räcka upp handen Dennis, så att hon kommer hit? Jag vill se henne naglar igen. Minns du sist?
Jag: Ja, såklart jag minns. Hennes naglar var aaaasfina.
Shno: Ja, visst var dom.
Shno räcker upp handen, och läraren kommer.
Shno: *mumlar* Den där..
Läraren: Jaha, men den är inte så svår om ni använder er av den där linjen.
Jag: Jaaaahaaaa, den såg inte vi.
Läraren: Hehe, nu ska ni nog klara det.
Läraren går iväg.
Shno: SÅG DU HENNES NAGLAR??!!
Jag: JAA! FAN VA ÄCKLIGA DOM VAR!
Shno: JAA! BLÄÄÄ!
Jag: Dom var ju helt... bruna!
Shno: JAA, eller svart var det faktiskt!
Vi vänder oss ner mot matteboken igen, och inser att vi gjorde samma sak som sist; vi tittade bara på hennes naglar, och lyssnade därför inte på när hon förklarade.
Jag: Orkar du göra mer nu?
Shno: Nä, jag blev deprimerad när jag såg att hon slutat bry sig om sina naglar.
Jag: Deprimerad var ordet.
Shno: Såg du den som hade gått av?
Jag: Ja.. buhu.
Efter det hade vi ångest blandat med ofantliga skrattattacker resten av lektionen.

Jag önskar att jag kom ihåg fler av alla våra roliga citat. Men har man dåligt minne så har man. På tal om minne, så minns jag nu att vi även hade samhällskunskap idag. Tror vi såg på film, om jag minns rätt.

Det blidde inget bra inlägg idag, men alla får ha dåliga dagar.
Även folk som är bäst.
Hej, hopp!

Kommentarer
Postat av: Mickie

Vad då överdriva fett mycket? Jag sprang fan mer än 10 meter hörrudu ;)

Datum: 2007-10-05 Kl: 22:26:00
Postat av: denke

det hade inte varit lika roligt om jag sa att du sprang 30 m (A)

Datum: 2007-10-06 Kl: 11:42:49
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0