Hairspray

I'm so tired. Blidde inget sova inatt alls.


Såhär resonerade vi under nattens gång.
"Men klockan är ju bara 01.24, vi kan ju inte sova än!"
"Öh, Jesper, klockan är 03.47, ska vi klara oss förbi 04?"
"Men nu börjar lättlagat snart, det måste vi ju se."
"Men det avsnittet har jag redan sett, då får vi vänta på nästa."
"Nu är det paus, så jag byter kanal ett tag, okej? (Då såg vi att Lilla huset på prärien började vid 06.30, så då bestämde vi oss för att se det oxå)."



För er som inte vet vem Jesper är, så är han en kille (ja, faktiskt), från Kalmar. Han pluggar tredje året på en teaterlinje i Visby. Dagen igår tillbringades som sagt på stagg, och på kvällen såg jag på bio med Jesper. Jag ville se Stardust, men den hade inte "fått några bra recensioner", sa Jesper, och då valde han Hairspray, en komedi/musikal, vilket jag inte visste innan. Jesper är musikalartist, så han visste nog säkert att det var en sån film. Förresten, han är med på Kenoreklamen. Om ni ser en Kenoreklam där någon med bandana bowlar, så är det Jesper. Jag hatar att han redan har sin framtid utstakad. Fusk. Under kvällen fick jag även reda på att han har varit med i produktionen av Marie Jungstedts böcker, som ska bli en två avsnitt lång serie på SVT. Han arbetade bla med Eva Röse och Allan Svensson. Hmpf.

Efter bion gick vi hem till hans mammas lägenhet, och där träffade vi (förvånande nog) hans mamma, och två kompisar till henne. Dom var måttligt berusade, och verkade ha väldans trevligt. Jag vill oxå ha unga föräldrar. Vi ockuperade hans lillasysters rum, och roade oss med hans laptop. Ja, och resten vet ni ju.
Jesper har höstlov denna veckan, så jag ska försöka att hinna träffa honom så mycket det går. Han är grymt rolig. Det är nästan sjukt.


Nu sitter jag och funderar på hur länge Netto har öppet, för jag har ingen mat hemma. Jag är sugen på Yoggi. Men det är ju söndag, så dom har nog stängt nu. Typiskt.


PS. Var det någon som såg på LattjoLajban imorse, vid typ 05-06? Om du gjorde det, såg du isf tjejen som red? Visst var hon en kopia av Filippa Bark? Jag höll på att dö, det var så djävulskt likt! Och Jesper som är teatermänniska, kunde såklart imitera Filippa Bark på pricken. Grymt roligt. .DS


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0