Home sweet home

Jaha, nu var man hemma på Öland igen då. Var ett tag sedan faktiskt, så det känns bra. Jag har saknat all mat som finns här. Kylskåpet här är dubbelt så stort som vårt i Kalmar, så valmöjligheterna här sträcker sig långt utanför makaroner med köttbullar/falukorv.

Gårdagen spenderades i Kalmar med Jesper och Lilla Andreas. Men innan jag cyklade till Jesper så passade jag på att tömma kylskåpet, och jag ska nu berätta om några saker jag hittade där, men innan jag gör det så vill jag varna känsliga läsare för vad jag nu ska skriva. I kylskåpet hittade jag tacosås från 2004, svarta, förruttnade äpplen och diverse annat som väckte mina kräkreflexer. När allt äckligt var slängt så var kylskåpet nästintill tomt, och jag funderade på att tömma frysen oxå, men jag orkade inte. Förresten så smsade Jesper ungeför samtidigt, så jag fick lov att pysa.

Jag hoppade upp på cykeln och begav mig av mot stan. Det började bra, men när jag började närma mig stan så blev det mer och mer folk på gatorna. Visst, Kalmar FF spelade sin sista match igår, men man behöver ju inte överdriva. Väl inne i stan så såg jag till min vrede att alla gator var avstängda, så jag fick cykla runt flera kvarter istället för att bara cykla rakt fram. Jag kom, något försenad, till Jespers pappas lägenhet. Han bodde, precis som Jespers mamma, väldigt fint, och jag började fundera på hur jag ska få mina föräldrar att skilja sig. Det verkar så bra; två hem, bortskämd av båda, fler syskon, och allmänt ömkad av alla. Men sen insåg jag att det kanske kan vara ganska skönt att ha föräldrar som lever tillsammans. Ganska skönt vs två rum, bortskämd och fler syskon.
Han visade mig runt i den otroligt rymliga och fina lägenheten innan vi satte oss i soffan och slappade, precis som man bör göra på höstlov. En kvart innan affärerna stängde kom han på att han ville gå och köpa ett minneskort till sin mobil, så vi klädde på oss för att möta höststormen ute. Jag var färdig på 2 sek, men Jesper däremot, som hade fått ett par nya skor av sina mamma dagen innan, fick lov att plåstra om sin häl för han hade fått skoskav (stackars bortskämda pojk). Så vi gick fem minuter innan de stängde, och tror ni vi hann dit? NEJ. Gah, slöare människa får man leta efter. Vi tänkte fika på kullzenska, men de stängde vid halv fem, och vi orkade inte stressfika, så vi satte oss på McDonalds en stund, och lekte fjortisar. Eftersom att jag och mitt gäng brukar sitta där och leka fjortisar så gick det faktiskt ganska bra.

Sen ringde Lilla Andreas och undrade var jag var, så då fick jag springa hem till Jesper och hämta min cykel för att sedan möta upp honom vid H&M. Vi skulle ju gå på firandet av Kalmar FF på Larmtorget. Vi fick vänta en timma och fyrtio minuter innan spelarna kom, och när dom väl kom så stannade dom bara i trettio minuter. Blä. Vi hade fryst ihjäl för trettio minuters hyllning. Efter det fick jag lov att gå med Lilla Andreas till hans bil som stod bakom simhallen, för han vågade inte gå själv. Fjant. Vi gick in på MAXI och köpte lite stärkande godis, för att sedan sätta oss i en bil där temperaturen var uppskruvad till 25 grader. Sååå skönt efter en kall höstkväll.

Idag har jag, och ska jag, inte göra något vettigt alls. Jag behöver vila lite känner jag.
På fredag är det Haikfest, vilket jag ser framemot jättemycket. Eller ja, jag ser framemot maten.

Ta hand om varandra.. eller nåt.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0