If I had you

Idag har det varit lördag. Hela dagen. Och jag har varit inne i stora staden, eller ja, inne i centrum. Där träffade jag lite folk, men innan det så sprang jag in i Carolina. Det var ganska tidigt på morgonen, så jag var fortfarande inne i drömmarnas värld när jag mötte henne. Men jag tror att jag hälsade. Kanske.
Jag har handlat lite kläder. Usch, jag känner mig dålig. MEN vi kollade faktiskt i en secondhand-butik innan vi gick till de riktiga butikerna, men vi hittade ingenting, eller snarare; vi hittade VERKLIGEN ingenting. Big besvikelse. Folk säger ju att dom handlar massa kläder på secondhand, men asså, HUH? Ni ljuger! Det enda jag såg där inne var skjortor i XXXL och bruna byxor med alldeles för många fickor. Jag övergav klädletandet för att istället leta efter en såndär frän telefon, ni vet, en såndär som står upp själv och... hmm.. hur ska jag förklara det här...? Har ni sett Skilda Världar på tv4? En sån som Lillemor hade på Blå Valvet (Gud, jag ser för mycket på tv), men det fanns ingen sån heller. Suck. Så jag övergick till att leta efter VADSOMHELST som jag kunde ha till NÅGONTING, men nej, det fanns inget. Så det fick bli de vanliga butikerna, med några undantag och några tilläggelser (<--ett nytt ord?).

Dagen har även använts till en hel del ömkande med Jesper. Han åker på måndag, vilket innebär att han ÅKER HEM SNART! Hans höstlov är i praktiken slut, så det fanns inget annat att göra än att dränka hans sorger i sömn. Ja, ni läste rätt, han har sovit. Men för att vara allvarlig för en sekund, så har han varit trött en tid nu, och idag kände han sig extra trött o hängig så han sov en stund i eftermiddags, innan middagen med hans pappas flickväns släkt. Det är väldigt inspirerande och roligt att ha någon som Jesper. Han är väldigt.. intressant på nåt sätt, och jag trivs extremt bra med honom, och han med mig. Bara för att förtydliga så tänkte jag bara tillägga att JAG är starkare än honom (men iof, säg NÅGON som faktiskt är starkare än mig? Eller ja, det skulle vara Ankis isf).

Imorgon blir det en spännande dag, på många sätt.
- Sista dagen med Jesper på huuuuur länge som helst, suck, eller ja, på några månader iaf, och jag kommer gå tillbaka till att spendera mina helger med vår katt, Fia.
- Kalmar FF:s sista match i årets allsvenska + firande på Stortorget med Lilla Andreas.
- Plugg? (<---STORT FRÅGETECKEN!) Ska bli spännande att se om jag orkar ta tag i mina tusen läxor. Får jag gissa en gång, så gissar jag att jag skiter i läxorna, och tänder eld på spanskaboken. Kanske svenskaboken oxå.
- Tidsomställning! Glöm inte att ändra klockan, Dennis! Om jag vaknar vid 09, så är klockan alltså.. 08? Läskigt det där med tiden. Hörde på nyheterna förut att det var en grupp människor som ville slopa tidsomställningen. De hänvisade till att det är många som blir deprimerade på hösten, och genom att slopa sommar- och vintertid så skulle hela året vara lika deprimerande. Men.. det går väl inte? Blir det inte nåt fel då? Med månen, tidvattnet eller påsk eller nåt?



Dennis ser en människa utanför på gatan.
Dennis: Men HERREGUD, vad gör du uppe såhär sent, klockan är ju faktiskt... tjugo över nio.
Dennis: Du är pinsam Dennis, tänk om någon hade hört dig.

Ja, jag pratar med mig själv, och ja, jag tycker det är sent vid tjugo över nio, och det skulle ni oxå ha tyckt om ni vaknade när jag vaknade idag! Sådetså!



Nu är det kväller, så gå och lägg dig.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0