Oh happy day

Jag har fått lite pikar, angående mitt förra inlägg. Är mitt liv helt meningslöst? Går jag runt och är ständigt ledsen? Nej, gud nej. Jag kan kan faktiskt tillstå att säga att jag är ganska lycklig. Men det beror ju självklart på vem man jämför med.
Dagen idag har varit slappare än slappast. Först på morgonen när jag och Shno skulle gå till matten så började brandlarmet tjuta, och en hemsk rökluft spred sig över skolan. Samtidigt som jag sprang för mitt liv, så såg jag mitt liv passera revy. Väl ute på stora matsalsparkeringen så frös man ju arslet av sig, jamena det är ju oktober. När någon för en gångs skull får för sig att tända eld på skolan, så gör dom det på årets kallaste dag. Tack!? Till en början stod vi ensamma och frös, men sedan kom våra mentorer och joinade vår frys-klubb. Efter 5min var evakueringen klar, och vi fick gå in i skolan igen, utan att få veta nånting. Vi gick, väldigt sakta dock, men vi gick, till matten och under lektionen fick vi reda av rektorns röst i högtalarna att någon i cafeterian hade bränt en äppelpaj. Ridå ner liksom. Shno och jag fick ett skrattanfall, och redan där var dagens mattelektion förstörd. Vi kan inte sitta bredvid varandra när vi jobbar. Vi skrattar typ oavbrutet hela lektionerna, och då blir det liksom inte så mycket gjort.
Sen åt vi, och softade i bibblan en stund. Vi läste diverse tidningar, innan vi gick ner till källaren för att få upp ångest-termometern lite. När det var en kvart kvar till Teckning & Grafiken så bestämde vi oss för att börja bestiga skolan, och gemensamt ta oss upp till D-plan. Vi har räknat ut att det är en höjdskillnad på 2500m mellan källaren och D-plan. Bildsalen ligger 2576 m.ö.h.
På själva lektionen hände inte speciellt mycket. Jag hade missat ganska mycket på den gången jag var sjuk, men det tog jag nästan ifatt idag. Jag fick börja med att bli fotograferad av Set/Seth/Sett, ja, nåt sånt heter han, och jag och Ankarström kom fram till att han gillar mig. Mer än han borde. Men ja, kan jag få högre betyg så visst, ta en extra bild på mig du. Kameran gick "sönder" tre gånger, så sammanlagt tog han kanske 8 bilder på mig. Jag hann känna mig lite som en modell, men det gick över, dels när han slutade ta kort, och dels när jag fick SE bilden. Suck. Mina modelldrömmar krossades snabbt och min framtid blev återigen oviss och skrämmande. Resten av lektionen satt jag och ömkade mig hos Ankarström. Jag tror hon börjar bli lite trött på mitt gnäll. Men vad ska man göra när det är kallt, maten är äcklig, benen krampar, solen bränner, teckningen blir ful, klockan går sakta, man är hungrig, snoret rinner, alla andra är bättre och man längtar efter pizza? Man måste faktiskt få gnälla lite.


Väl hemma bjöd syster mig på spaghetti och köttfärssås innan hon begav sig mot Öland.
Imorgon står det bland annat geografi, svenska och trafikkunskap på schemat. Blä. Hoppas någon bränner en äppelpaj då också.


Kommentarer
Postat av: Annie

vänta nu.. har du TVÅ individuella val?! :P

Datum: 2007-10-10 Kl: 16:19:41
Postat av: denke

yes, jag har båda förmiddagspassen och eftermiddagspasset. på så sätt slipper jag båda dom två till våren. smart va?:D

Datum: 2007-10-10 Kl: 16:36:25
Blogg: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Annie

smaaart! :D

Datum: 2007-10-11 Kl: 06:47:02

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0