One more time

Jag måste erkänna att jag är väldigt duktig. Och utöver min duktighet så är jag även uppfinningsrik. De senaste dagarna har jag tex ställt väckarklockan på två tider, kl 05, och 07. Så när den ringer vid 05, så blir man ledsen o tänker "Nej, inte redan", och då ser man att klockan bara är 05, och kan somna om igen. Men när den sen ringer vid 07 så har man inget val, man måste gå upp.

Jag har precis fått information om att två av mina orienterarkompanjoner inte dyker upp på idrotten idag, vilket betyder att jag måste orientera med någon oerfaren.

Ankarström om riktiga orienteringen som är på tisdag: - Jag hittar inte ens dit.
Jag: - Ta buss 411 mot sjukhuset, sen är det bara att gå utåt.
Ankarström: - Okej, om vi antar att jag faktiskt hittar dit, så kommer jag gå vilse.
Vår lärare i Teckning & Grafik: - Man kan väl inte gå vilse på en liten ö?
Jag: - Ehm, har du sett Ankarström med en karta i handen?
Ankarström: - Jag brukar hålla den uppochner o så..
Jag: - Du kommer gå vilse, Ankis.
Ankarström: - Vi får ta farväl innan jag startar orienteringen.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0