Orientering

Idag var det då dags för den årliga orienteringen. Väl framme på Stensö så gick jag med i en pakt där Mikaela, Malin och Shirin även ingick. Allt började bra, men sedan gick allt åt skogen (HAHA åt skogen, fattar ni?). Vi letade efter kontroll 7, men hittade kontroll 10. Efter det letade vi efter kontroll 14, men sprang på kontroll 2. Vi hade noll koll, men fick ändå ihop 8 kontroller.

Malin: Nu springer vi en bit.
Shirin: Jag orkar inte.
Malin: Vi har ju bara 500m kvar nu!
Shirin: Jag har skavsår, och HÅÅÅÅÅLL (Fåglarna flög, och djuren gömde sig, så högt skrek hon)!

Malin skrikandes: AAAAAÅÅÅÅÅIIIIIIIIHHH!
Mikaela: HÖRRNI KOM HIT, hon har hittat en kontroll!
Malin: Nej, det var ett spindelnät där.

Vi hade hittat en kontroll i skogen, uppe på en liten kulle. Den var ganska svår att se, så vi tänkte vara tysta så att vi inte hjälpte någon annan att hitta den.
Malin: Jag har så svårt att vara tyst när jag måste vara tyst.
Dennis: Försök!
Malin: VI HAR INTE EN KONTROLL HÄR UPPE! OCH VI GÖMMER OSS INTE!
Dennis: Men tyst!!!
Malin: Jag kan inte hjälpa det, VI HAR EN KONTROLL HÄR UPPE!

Jag tvingades även utstå skrik och trams om; ormar, björnar, att vi skulle dö, att vi var vilse, spindlar, äckliga löv, geggig jord, luftbrist, huvudvärk, abstinensbesvär, skosnören som gick upp, att vi borde ge upp och låta vargarna ta oss, och ziljoner illtjut. Det var en givande dag det här.


Efter det åkte jag och bror till Coop och Maxi. Bror skulle köpa färg på Coop, och jag ville gå in på Maxi eftersom att de firar sin ettårsdag idag, så bland annat godiset var suuuuperbilligt.

Inne på Coop bygger dom ju om, och mitt i en trång gång mötte vi en truck, varpå vi ställde oss vid kanten och höll in magen.
Gubb-aset: Vart ska ni då? Stå inte där, gå iväg istället!
Jag mumlandes: Vad hände med att vara trevlig? Gubbe!

Jag har försökt få Annica och Andreas att komma hit idag, men det gick inte. Synd, eftersom att jag är ledig idag. Men vi får ta det någon annan dag, aight?

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Jag ska in till Kalmar denna veckan, det lovar jag, eftersom det är 1års-kalas :D Vart satte ni klistermärket? :D

Datum: 2007-10-16 Kl: 16:02:57
Blogg: http://iseeu.blogg.se
Postat av: denke

man ska sätta det på bilen ju, och sen nästa helg ska några från maxi gå ut och ta bilder på typ tre klistermärken, och om dom tar på just vår bil så vinner vi en resa. men jag får inte sätta fast klistermärket på vår bil för stora andreas:(

Datum: 2007-10-16 Kl: 17:00:26
Blogg: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Jag fick ett brev från maxi i måndags där det stod att man kunde sätta det "på bilen, cykeln eller varför inte rolatorn" Jag ska in till Kalmar denna vecka!

Datum: 2007-10-16 Kl: 18:17:57
Blogg: http://iseeu.blogg.se
Postat av: denke

jag slutar typ halv fem varje dag, men efter det kan vi kanske träffas? :)

Datum: 2007-10-16 Kl: 19:59:41
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0