Ptja.

Tisdag. Nej, onsdag. Hemsk dag i skolan, veckans näst värsta för att sätta in den i sitt sammanhang. Massa riktigt teoretiska ämnen. Blir så trött.

Jag gnäller. Ankis gnäller på att jag gnäller för mycket. Fan, sluta gnäll! :)

Shno. Shno MÅSTE lära sig det svenska språket SNARAST, annars riskerar jag att dö en för tidig död, genom en hjärtinfarkt orsakad av hennes felsägningar.

Igår. Ganska bra dag för att vara en skoldag, men teckningslektionen var jobbig. Vi grejade med linoliumtryck, och jag fick lite (!) ont i mitt finger, och yttrade typ ETT ord om att jag hade ont. Ankis, som alltid ska överdramatisera allting, påstod att jag gnällde. Ptja, det är ett annat sätt att se på det.

Jesper. Var hos Jesper en stund efter skolan. Hans mamma är ordförande i kommunfullmäktige, och i massa andra olika utskott och grupper. Igår när jag var där skulle hon tex på ett möte med en grupp, som skulle planera inför ett annat gruppmöte, som i sin tur skulle förbereda inför kommunfullmäktige. Hon förklarade det för mig en gång, sen gick hon, så jag fick be Jesper förklara allt en gång till. Många grupper, minst sagt. Hann även träffa Jespers syster, Elin, en snabbis.

Nu nyheter i korthet. Jag har beställt staggtröja, vi ska äta lasagne, jag ska träffa Jesper imorgon, mina strumpor har gått sönder, tv:n är dum, "Hasse Pett" var utanför lägenheten, solen lyser inte längre, på söndag får man sova en timme extra, jag vill inte bli pastor, jorden är rund och man bör inte inhalera doften av sin nya geografibok, eftersom att detta kan orsaka en känsla av att man är hög.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0