Rabies-pest

Måndag igen, vilket oftast innebär skola, så även denna måndag. Det började lugnt med massa korta filmer på trafikantkunskapen. Efter det var det engelska, och gissa vad, jag och Mikaela överglänste resten av församlingen. Som vanligt. När lektionen var slut, gick vi och åt, och från matsalen såg vi hur det ur skolan började strömma folk, lärare som elever. Vi skymtade även en brandbil. Jag började gråta och kissade i byxorna, eller näe, riktigt så rädd blev jag inte, men bra nära. Jag hoppades från djupet av mitt hjärta att Ann-Charlotte hade satt eld på sig själv och nu orsakade all denna kalabalik. Men nej, falskalarm från tredje plan, alltså naturkunskapsvåningen + aulan. Samhällselever ska inte mixtra med farliga vätskor o så, vi ska hålla oss till seriösa grejer. När "branden" var släckt, fick vi gå in igen. Lite senare på samma rast så gick jag och Mikaela ut på en rökpaus, och fick till vår stora förtjusning se en kanin. Den satt helt still vid våra fötter, så först blev vi bara förvånade. Men sen såg vi att den var sjuk, och att den inte kunde se någonting för ögonen var helt stängda.

Mikaela: Men guuud, titta på den. Den plågas ju.
Dennis: Fy fan, jag hatar när djur plågas.
Mikaela: Kan man inte ringa nån?
Dennis: Hans mamma?

Vi hämtade Shno.
Dennis: Titta på den lilla stackaren.
Shno: ÅÅÅÅååååååh, en kanin. Får jag ta hem den och äta upp den?
Dennis: Idiot!

Shno går fram och klappar den.
Shno: Titta, det kom ett kryp ur örat på den!
Dennis: Uew.
Shno klappar vidare.
Dennis: Du vet att det kan vara farligt att klappa den om den är sjuk va?
Shno: VAAA?!
Dennis: Ja, man kan typ få rabies.
Shno: Vad är det?
Dennis: Man blir helt konstig.
Shno klappar vidare.

Vi letade upp en dator, ringde djursjukhuset, pratade med en tant (eller gubbe, jag vet inte, det var Mikaela som pratade) som sa att vi gärna fick komma dit med den så att de kunde avliva den. Så vi fixade en kartong hos Kvallster, gick till djursjukhuset, lämnade in den och kände oss allmänt duktiga. Tilläggas bör att det var TUNGT att bära, JOBBIGT att gå och faktiskt ganska VARMT! Plus att han kissade efter halva vägen, så det droppade ur kartongen. Men trots allt detta så hjälpte vi honom att dö. Vi hann inte ens döpa honom, så det gör jag nu.
R.I.P Dumbo.
För bilder på Dumbo, Shno och de två hjältarna; Dennis och Mikaela, besök min bilddagbok.



Vi hann även prata lite om vårat projektarbete i trean. Vi har kommit på några förslag som vi ska välja ifrån.
1. Öppna ett studentcafé
2. Starta ett eget politiskt parti
3. Starta en religion.
Nummer 3 var Ankis idé, och den sågades totalt av Mikaela.

Ankis: Vi kan väl starta ett eget parti eller en egen religion som projektarbete?
Mikaela: Ptja, ett eget parti kanske, men en religion? Det tar typ sexhundratusenår innan en religion skapas.
Ankis: Jaha, om det ska låta så, så kan jag starta en religion själv..


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0