STRIKE a pose!

Idag har man bowlat, wiho! Men dagen började med skola, och det gick faktiskt ganska bra idag. Engelskaprovet gick ganska bra, samhällen var slapp och spanskan var ännu slappare. Idag hade häxapan på sig ett par pösiga byxor som var moderna på sena stenåldern. Till det hade hon antagligen på sig en tröja, men den syntes inte, för de gröna byxorna tog all uppmärksamhet. Håret hängde i en enda röra, och de gråa hårstråna börjar alltmer ta ett stadigt grepp om hennes hår. Jag hatar som sagt spanska, men ändå känns det bra att ha ett ämne som man verkligen kan sitta o sova på. När resten av klassrummet fylls med diverse mummel och viskningar, på spanska, så somnar man ju väldigt enkelt. Mer spanska åt folket ( tilläggas ska att JAG inte ingår i den grupp som jag alldeles nyss kallade för folket )!

På lunchen gick jag hem till Jesper, och typ väckte honom. Jag plingade och plingade, och tillslut kom det fram en stressad Jesper och öppnade. Efter diverse morgonritualer, såsom tandborstning, så började vi spåna på vad vi skulle äta, och kom fram till att det fick bli makaroner och köttbullar, mest eftersom att allt annat var djupfryst och deras micro var sönder. Jag satte mig vid köksbordet och ömkade mig själv så till den milda grad, medan Jesper lagade mat. Han var faktiskt väldigt duktig på det. Han hade ingredienser och kryddor som jag aldrig hade sett förut. Jag trodde bara man kunde laga makaroner och köttbullar på ett sätt. Till det bjöd han på sallad, som var asgod. Även den mojsade han massa med, och hade i krydda efter krydda, och sås o annat rinnigt mojs. Jag slängde i mig maten och gick tillbaks till skolan. Antiklimax. Deluxe.

Efter skolan blev jag beordrad att möta resten av gänget vid Maxi, vilket jag gjorde. När vi kom in på bowlingen så mötte vi Annie där, yay. Har faktiskt inte sett henne på ganska länge, rätta mig om jag har fel, så det var kul att se henne. Vi lekte stela med varandra, och tog bara i hand, så jag fick ingen kram. Buhu, buhu.
Själva bowlingen vann jag överlägset. Jag fick ihop 681 poäng, och dom andra tre låg på typ 400-500. Jag är bäst, det är bara för er andra att börja inse det (ja, du oxå Ankis).


Vi hade besök av moderater på skolan idag.
Lars Fonseca: Mikaela, pratade du med moderaterna nåt?
Mikaela: Ja, litegrann, men sen såg jag att dom var moderater, så då gick jag.


Imorgon är det Mentorstid, Matte, Spanska, långlunch=hem-till-Jesper-tid, Teckning & Grafik.
Nu ska jag sätta mig i soffan och äta upp mina wienerbröd och dricka min cola light. Jag vet, jag är nyttig :)

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0