Back on track

Mattelektion alldeles nyss. Innan lektionen, när jag kom till skåpet, så var korridoren helt tom. Inte en enda människa såg jag. Jag blev nervös. Men sen kom Pierre. Lite lugnare. Sen när jag gick till A5 så såg jag Shno sitta där och pilla med sitt hår. Ännu lugnare. Men vart har hela bensträckargänget tagit vägen? Jag hann inte tänka mer på det, för då kom min mattelärare. Hon är bra, men hon pratar för snabbt. Man hinner inte höra nånting av vad hon säger. Eller jo, första och sista ordet i varje mening. Hon ska dock inte jämföras med Svenska-Karin. Hon är i en egen division. Pladdertant!

Hur gick matten då? Inge vidare. Jag hörde inte vad läraren sa, Shno distraherade mig med sin nya frisyr, och min miniräknare är försvunnen. Någonstans i mitten av lektionen så fastnade jag och Shno på några tal, varpå vi räckte upp handen.

Shno: *mumlande* Det där talet.. hjälp?
Läraren: Jamen, du har ju en lösning där. Var fick du den ifrån?
Shno: Från facit såklart, HAHA!
Läraren: Ha ha?

Efter att läraren hade förklarat och gått.

Jag: Fattade du vad hon babblade om?
Shno: Nä, jag tittade bara på hennes naglar. Dom var ju asfina!
Jag: Ja, visst var dom!
Shno: Såna vill jag ha. Alldeles vita, och asstora.

Jag: Dom såg lite fejk ut.


Båda hade kopplat bort läraren, och helt och fullt koncentrerat oss på hennes naglar. vad ska man dra för slutsatser av det?
Utvecklande? Nej.
Lärande? Nej.
Men väldigt fina naglar.

Fick precis ett sms från Ankarström. Hon är hemma!! Vilken idiot. Lämna mig alldeles ensam på Teckning & Grafik kursen idag. Fy bubblan. Det kommer ta länge innan jag glömmer det här. Ända tills imorgon rent utav!
Ankarström är stark + jag är svag = Man ska inte bråka med Ankis.

Biorio med ölandsgänget idag?
Please.

Oh boring day!


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0