Eeeeååååh

Hemma igen. Skönt med lite ostressad mark. Här hemma är det okej att somna i soffan, eller att låta grejer ligga på golvet, tills det sakta förmultnar bort och blir till en jordhög. Den svarta jorden matchar det vita dammet så bra.

Jag har hittat en underbar skiva. Eva Dahlgren är den kvinnliga motsvarigheten till Lars Winnerbäck. Iallafall hennes nygamla samlingsalbum, En blekt blondins ballader. Track 01, 02, 03 går på repeat i mina öron. Antagligen kommer jag tröttna på henne ganska snart, det brukar vara så, men för nu så duger hon mer än bra.

Jag ska aldrig mer gå på en mentorstid. Ja, så tänkte jag efter dagens totalt meningslösa sammansvärvning av klass SP06F. Vi är bara där för att få vår sovmorgon förstörd, och för att han vill terrorisera oss. Men efter lite tankeverksamhet så kom jag på att han antagligen kommer lägga fram en frånvarolista även från mentorstiden på mitt framtida utvecklingssamtal, vilket jag har fått reda på vilken dag det ska vara på. Nu gäller det bara att få mamma och pappa att försvinna bort just den dagen. Om jag har Gud med mig så jobbar pappa den dagen. Men med min nuvarande psykiska och fysiska status så lär väl det oxå gå skit.

Hur säger man till en lärare att man hatar hennes sätt att undervisa, och att man gör vad som helst för att få slippa henne? Jo man säger det till henne när hon är som sårbarast, gärna efter ett dödsbud. Sen stampar man lite på hennes målade tånaglar innan man drar henne lite i håret. Det sista mest bara för att hon har så ful frisyr.
Ett annat sätt är att skicka ett litet försynt mejl, där man förklarar läget. Jag tror jag satsar på förslag nummer två. Även om förslag ett känns väldigt lockande.

Mattelektionen idag var utanför alla gränser. Jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge. Shno är så förbaskat rolig. Mitt i en uppgift om räta linjer, så viker vi oss av skratt. Vi kom till den punkten då man varken kan andas, titta, eller göra något åt det. Det var bara att vänta ut det. Vilket vi gjorde.


Vi hade ett litet meningsutbyte innan skrattattackerna tog vid.

Jag: Men du ser väl att utgiften blir 23 000?

Shno: Vad är utgift?

Jag: Motsatsen till inkomst.

Shno: Vad är inkomst?

Jag: Ehm.. motsatsen till utgift.
Sofie: Om man har bott i Sverige så länge som du har, så ska man faktiskt kunna såna ord.



image12
Den här bilden tog jag från mitt sovrumsfönster igår.

Jag bor på en kulle utanför stan, och jag har ett ruttet träd utanför fönstret.

Nej, nu ljög jag. Men det kanske ni förstod.


Jag är duktig, som så detaljerat och ingående beskriver mina dagar. Men får jag någon uppskattning från mina läsare? Näähäähäädå. Men jag klarar mig utan era kommentarer, bara så ni vet. Huh! >.<


Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Hade det varit utanför ditt fönster hade ja gtrott att du bodde i Norrliden ;)

Datum: 2007-09-25 Kl: 12:25:12
Postat av: denke

hade jag bott i norrliden så hade jag flyttat (A)

Datum: 2007-09-25 Kl: 12:57:35
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0