En pippihalsduk

Idag är det fotboll igen. Men fotbollsnörden nummer ett är sjuk. Vi får väl ändå hoppas på att han kan komma hit. Det var längesen jag träffade honom. Minns knappt inte ens när det var. Det är sorgligt.

Nu är det snart vinter igen. Det är så härligt när det blir mörkt tidigt, och när man ska cykla hem på gator fulla med is. Speciellt när man ska svänga, eller cykla upp för en backe, då är det extra härligt. Och när man ligger i en snödriva med cykeln över sig och huttrar, inte längtar man till sommaren då, neheddå, inte alls.
Och visst är det trevligt när man ska sno på sig en fyra meter lång halsduk. Man virar runt den 20 varv, innan man inser att man har virat för hårt. Jag brukar inte bry mig så mycket om det, utan jag cyklar hellre till skolan och stryper mig själv halvt medvetslös, än att vira upp den igen. Och det där med vantar, det är också ganska charmigt. Ska man ha fingervantar? Ja, det är enkelt, och snyggt, men det värmer ju inte så värst bra, men man kan låsa upp cykeln utan att behöva ta av sig dem. Men tumvantar är även det ganska coolt. Man kan vara fumlig, utan att någon skrattar åt en. Jamena, vem kan låsa upp en cykel med förstora tumvantar? Tro mig, jag har försökt. Därför måste man ta av sig en av vantarna, för att kunna låsa upp cykeln. Och innan man har hunnit låsa upp cykeln och få på sig vanten igen så har man förlorat ett par tre fingrar. Man kommer försent till skolan, och eftersom att man bara har två fungerande fingrar, så skriver man som en kråka. Något mer som är charmigt är det faktum att man inte får uppleva något ljus. Man stiger upp när det är mörkt, man sätter sig i skolan när det är mörkt. Dagen i skolan brukar för det mesta vara helt svart för mig, och när man ska cykla hem så har det hunnit bli mörkt igen. Det känns som att man bor i en dragig kupa, som skymmer solen. Vintern är underbar.
Och det där med tomten, ja det är bara en bonus.

Höhö,
nu måste jag tydligen gå ut lite i det "underbart fina vädret".
Det är sol. Brrrr. Vintern är min favoritårstid ju   >.<
Men vad gör man? Jag måste buga mig inför övermakten.
All makt åt mamma, min befriare!

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0