English dictionary

Ännu en lång torsdag har segat sig förbi. Rullade ur sängen vid 06.30 så jag gick upp då. Var lika bra det. Sen på med tre tröjor, och sedan hoppa upp på cykeln. Jamena, istiden har ju kommit till Kalmar. I skolan var det helt tomt. Hela gänget var borta, utom Mikaela. Vi briljerade (!) på geografin. Efter det var det svenska C. Jag började så smått på min stilanalys. Det verkar extremt tråkigt, och extremt jobbigt. Jag har redan glömt när den ska vara klar. Sen hade jag lunch, så jag och Mikaela övade på engelskaglosorna. Efter det var det språk. Ååååååååh så tråkigt. Jag dör. Idag hade jag iof bara 40 minuter, men det kändes som en evighet. Jag frågade läraren när vi skulle börja ha normala lektioner med glosor o texter o så. Hon sa att hon var en egendomlig lärare, och inte hade normala lektioner. Ehm, ja det har vi märkt. Gå och skaffa dig en hjärna. Tant. Efter språkslaveriet, så hade vi engelska. Vi fick se på en del ur Lord of the Ring, eller va sjutton den heter på engelska. Jag satt som vanligt bredvid underbara, pluggismikaela. Vi briljerade även på denna lektionen. Sist men inte minst så hade vi historia, där vi såg på film. Welcome to Sarajevo. En film om inbördeskriget i Bosnien. Typ. Jag ägnade mig åt att rensa min mobil, klara tre (!) levels på mitt spel, och rita lite. Imorgon ska vi diskutera filmen...

Shno gav mig en personlig inbjudan till hennes bröllop. Hon mumlade något om att hon skulle gifta sig nästa år, i augusti. I Israel. Jag tog det på måttligt stort allvar.

Anders Borg. Vilken budjet va. Det är nästan så att man skulle kunna börja gråta. Om jag kunde hantera en slangbella, så skulle jag gå runt och skjuta alla som röstade på något av de borgerliga partierna. Men dels kan jag inte hantera en slangbella, och dels så drabbas ju borgarnas röstare av borgarnas nya budjet. Jag hoppas verkligen att de som röstade på borgarna är låginkomstagare/arbetslösa. För isf är det deras eget fel! Puckon.

Mikaela: - Jag hatar moderaterna! Jävla fuckin idiot subbor!
Carro: - Jag hatar dom oxå.

Vi diskuterade diverse budjetförslag som Anders Borg lagt fram, och kom fram till att allt var skit. Vi loggade in på de nya ÜBERstora datorerna i skolan. Vi klickade oss fram till Aftonbladets nätupplaga. Det fanns ett forum om den nya budjeten. En rubrik från en läsare löd såhär: "Svenskt medborgarskap säljes!" HAHA, så jädra fyndigt sagt. Men det känns ju nästan så. Men håll ut nu allihop; Mona, Annie, Mikaela, och resten av Sverige, det är bara tre år kvar tills nästa val, då Sverige ska få tillbaka sitt röda styre.


Jag har lagat mat idag oxå. Igår lagade jag ju inbakade kycklingfileér, och idag blev det lasagne. Jag gjorde inte som man ska, långt ifrån. Men det blev ändå väldigt gott.


Imorgon är det skolfotografering!
Ångest deluxe x 2! Minst. Jag vet inte vad jag ska ha på mig. Måste bestämma det.. typ.. snart. Men det får bli efter Idol. Och efter att jag duschat. Och diskat. Äsch, det löser sig.

Unknown artist - Track 04


Kommentarer
Postat av: Mickie

Klart som fan att det blir röd seger när vi får rösta sen ;) Och när jag tar över så hänger vi både Borg och Littorin. Eller hur han nu stavar sitt efternamn(?)

Datum: 2007-09-20 Kl: 20:52:12
Blogg: http://mickiejohansson.blogg.se
Postat av: denke

haha, ja våra tre röster gör nog så att de röda vinner:) vad var det för minister jag skulle bli?

Datum: 2007-09-20 Kl: 21:09:10
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0