Photo

Nu kommer snart Annica och Lilla Andreas. Vi ska gå på Mcdonalds och på fotboll. Det är ju cupfinal på fredrikskans ikväll, och på tal om fredriksskans så ligger STAGG precis bredvid. <3 Fick bara lov att påpeka det.

Jag och Mikaela briljerade på engelskan även idag. Vi satsar verkligen helhjärtat på MVG. Idag fick vi en extrauppgift, bara för att vi duskuterar och arbetar så bra.

Direkt efter engelskalektionen:
Sanna: - Fan va pluggiga ni har blivit på engelskan!
Jag: - Vi är inte pluggisar, vi satsar bara lite extra på engelskan i år, eftersom att vi bara fick VG förra året.
Mikaela: - Ja, precis så är det.
Carro: - Ja, visst.
Paus.
Mikaela: - Men om vi skulle ta och göra det som vi egentligen ska göra på nästa lektion? Då ser hon ju att vi VERKLIGEN satsar.
Jag: - JA!
Mikaela: - Hmm.. vilken sida var det vi skulle arbeta med nästa vecka?
Jag: - 298.
Mikaela: - Okej, då tar vi hem böckerna och läser på det, och gör klart det. Sen på nästa lektion så säger vi till henne efter 2 min att vi är färdiga, då borde hon fatta att vi är bäst.
Jag: - Ja så gör vi! Och nej, det här betyder INTE att vi är pluggisar.
Carro: - Hmpf.

Dagen avslutades med två chokladbollar, och ett missbildat skolfoto. Jag fick stå längst bak bland resten av mina hundra klasskamrater. Vi är 33 st. Minst. Det är alltid trångt överallt. På skolfoton, på lektionerna, överallt. Och skolfotot blev som sagt missbildat. Men det kan iaf inte bli sämre än förra året. Hoppas jag.

Jag och Mikaela tävlade idag, om vem som kom först till klassrummet.
Mikaela: - Jag vann! Jag VANN!
Jag: - Det är ju inte så lätt när det är så jävla halt på golvet med mina skor.
Mikaela: - Hallå, jag har ju klackskor!
Jag: - Ehm.. jaha. Men jag hade uppförsbacke! Och motvind!
Mikaela: - Jag vann!
Jag: - Slampa!
Mikaela: - Vad sa du?!
Jag: - Ehm... Kan du släcka lampan?

Kommentarer
Postat av: Mickie

Tända lampan!
Jag tar en dialog från din blogg nu ^^

Datum: 2007-09-27 Kl: 17:17:40
Blogg: http://Mickiejohansson.blogg.se
Postat av: denke

yes, gör det du(A)

Datum: 2007-09-28 Kl: 08:51:49
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0