Run bitch!

Världens jobbigaste dag i skolan. Och det är en underdrift. Då förstår ni hur jobbigt vi har det just nu. Lång geografi, kort svenska, kort spanska, låååång engelska, låååång historia. På geografin försökte vi rymma 10min innan vi slutade. Carro smög iväg. Ankarström smög iväg. Men blev fasttagen av Björn på bar gärning. Han tvingade mig och Ankarström att börja på ett nytt förbannat papper. Jag är så trött på hans kartor! >.<
Svenskan avnjöt vi i biblan. Spanskan var.. hmm.. intressant. Jag pratade lite med henne, eftersom att jag inte gillar den nya gruppen som jag har kommit i. Hon sa att det var okej om jag bara kom på en spanskalektion i veckan, och att jag skulle få uppgifter att göra i biblan eller hemma. Ehm, ja, tack gärna. Så nu har jag bara en spanskalektion i veckan! Tjoho. Engelskan var tråkig, men jag satt bredvid Mikaela, så det gick ganska bra. På tal om det. Vi har lite "obestämda" bestämda platser. På historia sitter jag alltid med carro. På engelskan sitter jag alltid med Mikaela. På matten sitter jag alltid med Shno. Det är liksom förbestämt på nåt sätt. Känns tryggt. För övrigt så är Mikaela grym på engelska, så jag klarar mig galant på lektionerna. Historian var seg. Men när alla trodde att tristessen hade satt ett snöre runt halsen på oss och precis skulle putta undan stolen, så kom Hon. Lärarkandidaten! Woho! Såna kan man busa med. Så efter lite flumm, så fick vi gå. Tack Högskolan i Kalmar.

Efter skolan möttes jag av en storasyster som var springsugen. Yay, liksom. En 08 till 16.30 dag har precis genomlidits, låt mig vila! Men efter lite om och men så åkte vi ut till Värsnäs och sprang 5km. Duktiga som tusan.

Nu lite citat från denna underbara dag:
På historian pratade vår lärare om hur fattig man är nere på Balkan, och att de tjänar 2000kr i månaden.
Malin (Skrikandes): - Men asså, hallå, då kan dom ju inte köpa några nya skor?!

Läraren fortsatte med att jämföra den etniska rensningen på Balkan, med att det skulle komma någon och skjuta sönder vårt underbara Kalmar slott.
Shirin: - Eeeeh.. ja vadådå?

Sen gick vår riktiga lärare, och lärarkandidaten dök upp. Då skulle vi rangordna de tre största händelserna i historien och motivera.
Jens: - Ja, som nummer ett har vi valt Columbus.
Lärarkandidaten: - Jaha, han som person då eller?
Jonte: - Nä, liksom, att han upptäckte Amerika och det.
Lärarkandidat: - Och varför var det viktigt?
Jens: - Vi fick ju potatisen!
Lärarkandidaten: - Det var ju... bra. Vad skrev ni på nummer två då?
Jonte: - Ölandsbron!
Lärarkandidaten: - Jag kommer inte härifrån trakten, så för mig är inte det viktigt.
Jens: - Den är ju asviktig! Den hänger ju ihop med potatisen! Man får ju kroppkakor därifrån!
Jonte (Lite generad): - Det sorgliga är att vi faktiskt har skrivit ner det där.

Nu är det matdags.
Lasagne!
YAY!

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Skicka in den sista till tjuvlyssnat, den kommer garanterat med. Jag kan göra det om jag får tillåtelse ;P

Datum: 2007-09-15 Kl: 21:47:11
Blogg: http://isseu.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0