Surprise!

Den här dagen har varit full av överraskningar. Mestadels bra överraskningar faktiskt. Dagen började med Trafikantkunskap. Åh jag ogillar henne så förbaskat. Hon är så sur. Asså, visst, man kan få vara lite småsur på morgonen, för jamena, det är ju ganska tidigt. Men så sur som hon är, det borde vara straffbart. Och mitt upp i alltihop så berättar hon om sina upplevelser och avslutar med ett falskt häxskratt. Hon borde ingå i den procenten av befolkningen som blir kidnappade.

Fortsatte med Psykologi. Han gick igenom biologisk psykologi. Det är faktiskt en av de teorierna som jag tror mest på. Det är inget flum, det är vetenskapligt. Efter det hade vi geografi. Överraskningen var att vi ska ha en lärarkandidat där oxå. Han ska vara hos oss i tio veckor. Mikaela beskrev honom som "inte snygg, men han ser ju bra ut, det gör han." Han heter Erik? Emil? Elias? Jag minns inte hans förnamn så bra. Men hans efternamn är Törn.. roth. Törnberg? Törndahl? Tandahl? Tan...ig? Äsch, vi struntar i vad han heter. På lektionen fick jag även reda på att Shno läser min blogg. Hon tror att hon kommer bli känd av att vara med i min blogg. Yeah, right, jag har iof ganska många läsare, men känd.. nej. Det känns som att alla i skolan läser min blogg. Varje gång jag träffar någon, så säger dom "Åh, jag läste din blogg igår!" eller "Ja just det, det stod ju i din blogg." Ptja, är man populär så är man.

Skoldagen avslutades med att Sanna var på väg att bli en skolk-Sanna, men hon tog sitt förnuft till fånga, och gick med oss till svenskan. Där fick vi reda på att vi skulle se på film, och att vi som redan sett den filmen, fick gå. Total lycka. Sanna o Mikaela lämnade mig för att gå till buss och tåg.
Jag loggade in på en dator när plötsligt Björn tar tag i min axel och skrämmer livet ur mig. Hans lärarkandidat var naturligtvis hack i häl. Han frågade mig om jag gillade de nya datasalarna på skolan. Ehm.. nya datasalar? Var då? Jasså, vi har fått två nya datasalar på stagg. Näe, det har jag inte hört. Sen frågade han om vi brukade vara i B6. Hur ska jag kunna veta det? Jag hittar ju inte ens på skolan än. Jag har ju bara gått där i fem veckor.. och ett år. Han skrattade nervöst när han förstod att jag var allvarlig. Lärarkandidaten dumförklarade mig. Jag funderade en stund, vände och vred på mig. B6, det måste vara på den sidan va?, sa jag och pekade åt ett håll. Ja, det var det tydligen. Ja där brukar vi vara på svenskan. Nej inte med Karin, med.. hmm.. Helen? Anna? Det är sorgligt. Jag minns inte vad mina lärare heter. Sen ville jag byta samtalsämne, så jag frågade Erik/Emil/Elias om var han bodde. Han svarade att han bor i Funkabo. Vilket sammanträffande, det gör jag med. För er som inte vet, så fick jag skjuts till skolan idag, så jag hade ingen cykel där. Jag tänkte fråga om jag fick sitta på hans pakethållare, men jag vågade inte. Istället loggade jag ut från datorn, sa hejdå, och traskade iväg hem.

Idag ska vi äta pizza. Jag är så glad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu ser jag massa svarta prickar oxå. Med smält ost på.

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Oh va jag saknar Pizza-dagarna med er.
Imorgon ses vi ju =)

Datum: 2007-09-26 Kl: 16:49:54
Postat av: denke

vi har inte ätit pizza på jättelänge:o och jag saknar oxå våra pizza-dagar:( och våra donken-dagar:(

Datum: 2007-09-26 Kl: 17:13:14
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0