Time for a final turn

Slappig dag idag. Minst sagt. Släpade mig upp ur sängen vid lite över 10, och lyckades få igång duschen. Jag fick för mig att sjunga lite när jag duschade. Så där stod jag, nyvaken ner till tårna, och sjön Naaaathaaaliieeee! Ni vet Idol-olas låt. Jag gillar inte Idol-människorna. Det är för enkelt på nåt sätt. Och så stör det mig att de behöver ett "Idol" innan sitt namn för att bli kända. Tacka vet jag riktig musikutbildning.  

Dagen användes till shopping och umgänge med massa trevligt folk. Vi sprang runt på stan, var på McDonalds, för att sedan använda oss av bron och åka till Öland. Där jag nu sitter och knotar ihop detta. Min blogg ja. Den är under uppbyggnad. Lilla Andreas ska fixa och dona med den. Han har redan börjat. Han är så duktig så, den pojken.

Tomorrow is the day. Imorgon ska vi till Kungliga Svenska Hufvudstaden. Men vi ska inte dit för att fastna i turistfällor, shoppa eller bomba stadshuset. Vi ska se på fotboll. Nu kanske du undrar varför man åker 40 mil för att se på fotboll. Det undrar faktiskt jag med. Vad är det för fel på soffan?
Men nu är det bestämt, och biljetter är fixade och resfebern har infunnit sig. Vi ska bo hos kompisar i Nacka. Förort, jag vet, men det kan vara skönt det med. Syster och hennes vapendragare ska visst bo nånstans på söder. Dom drar söderut, så att säga. Owh, jag måste fan bli komiker. Måste skriva ner det så att jag kommer ihåg det.

Nu ikväll har jag varit ute och sprungit. Första gången sen jag upptäckte att svinöbron var avstängd. Jag har inte tappat någon kondition alls, vilket var väldigt glädjande. Men jag kände mig som en gravid elefant. Jag flög fram och gjorde stora hål i marken. Min mage flög fram och tillbaka. Det var en konstig känsla. Konstig förresten? Det var för fan apäckligt! Jag får sluta trycka i mig så förbaskat mycket mat. Måste nog skriva ner det oxå.

Jag måste pysa.
Msn kallar liksom.
Blogguppehåll. Men håll ut. Eller njut, du gör som du vill.
M o a h!


 Elin Sigvardsson - You got what you earn


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0