Historia is tha shit!

Nu har jag och min klass historia. När den förra lärarkandidaten, som för övrigt var läskigt lik Ben Afflek, försvann så trodde jag att det var slut med seriöst plugg på historian, men ICKE! Det kom en ny lärarkandidat, och på de två lektionerna han har haft så har vi gjort mer än vad vi gjort med Joppe på hela gymnasiet. Vi gjorde ett kort researcharbete förra veckan och idag fick vi i uppgift att göra ett tre lektioner långt arbete om Cuba. Och han låter oss inte dela in oss i grupper själva, nä, han kör den där räknegrejen. Du är 1. Du är 2. Du är 3. Osv. Trots att jag satt bredvid Shno så kom vi i samma grupp. Måste vara någon som fifflat med resultatet... Undrar vem? Det blev samma sak sist. Att jag och Shno kom i samma grupp trots att vi till en början fick olika nummer. Shno förklarar det med att det är något på det själsliga planet som gör att vi byter nummer. Vi kan inte arbeta utan varandra. Övriga i gruppen är Anna F och Filip. Jag måste säga att jag hade tur med mitt gruppfolk. Goa människor.

Efter själva räknegrejen råder det totalt kaos i klassrummet.
Shno: Är ni i grupp 5?
Anna och Filip: Ja. Och ni?
Jag: Ja. Det blev vi igen. (Syftandes på att det var jag, Shno och Anna i förra gruppen också.)
Anna: Men alltså... vi ska inte göra något va?
Jag och Shno: HAHAH, nä.

Så nu sitter vi hos Siv (datorer).
Min spanska börjar vid 14.35, och lyssna nu på vad jag har listat ut. Idag är det en såndär dag då många har omprov i matte. Detta omprov börjar klockan 15. På min spanska ser vi på film, där vi har en 25minuters-del kvar. Så när filmen är slut så säger jag till min spanskalärare att jag måste göra matteprov, och sen pyser jag. Hon tror ju redan att jag är efterbliven, så hon blir nog inte direkt överraskad när jag säger att jag ska göra omprov i matte. Jag slår vad om att hon kommer se på mig med dom där ömkande ögonen, och tycka synd om mig för att jag är så trög. HAHA. Jag är så finurlig. Det faktum att jag faktiskt inte ska göra något prov har jag ju förträngt. Att glömma är mänskligt. Att fela är mänskligt.

Ikväll blir det Kalmar FF - Ljungskile.
Och så ska jag äta upp ostbågarna jag fick av mamma. Det vore ju synd om dom blev förstörda.
Nu ska jag återgå till aftonbladet och youtube.
D.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0