Vanlig torsdag

Idag vaknade jag klockan 07.12, vilket är 12 minuter senare än vanligt, så allt blev fel. Alla vanliga morgonsysslor och rutiner blev HELT förstörda. Men jag tog mig i kragen och tog mig till skolan till klockan 08.00, och jag börjar 08.10, vad har hänt med mig? Jag har blivit pluggis. På riktigt. Eller inte en sån pluggis som faktiskt pluggar, men en annan slags pluggis. Jag har börjat hålla reda på tiden och lektionerna och papper och uppgifter. Och jag har miniräknare med mig till mattelektionen. Det är aldrig försent att bättra sig. Så den här veckan har jag varit på alla lektioner och inte missat EN enda minut. Det är nästan för bra för att vara sant.

Shno och jag har dessutom haft en bantis-vecka. Vi har inte köpt en enda godisbit och inga chokladbollar. Caféterian kommer nog gå i konkurs snart. Istället har vi köpt frukt. Och druckit massa vatten. Ååh, vilken förebild jag är. Jag borde bli Herr Sverige, eller Mr Universum. "Om jag bestämde skulle det inte finnas några krig, vapen eller osämjor, och på stagg skulle man bara sälja frukt." Segern hade varit min. Tilläggas ska att caféterian idag stängde klockan 11.30, för att dom, som det stod, skulle på godisutbudskurs. Herregud. Skamligt.

Hm, resten av dagen då. Geografi först. Bönan blev arg för att vi inte lämnade in vårt barrskogsarbete, men vi brydde oss inte så värst. Sen var det idrott, där salen var fullbokad, så vi fick ha teori. Suck. Nästa fredag ska jag och tre till redovisa om massage, och leda en 15 minuters massagestund på idrotten. Ni som läser min blogg titt som tätt minns nog att jag ska ha mitt nationella prov, SPEAKING, då. Vi får se hur det slutar. Efter det gick jag och Shno till KICKS och provade parfymer, för att sedan gå ett varv på Baronen, och sist prata med KalmarFF-snubbarna som står utanför H&M. Sen mat, sen D-plan och i stress göra klart barrskogsarbetet. Puh. Men vi hann innan språket började. På språket såg resten av min grupp på film, medan jag övade på engelskaglosorna, som vi skulle ha förhör på direkt efter spanskan. På engelskan hade vi en vikarie som tvingade oss att göra förra årets nationella prov, READING och LISTENING. Det var verkligen jobbigt. Jag är inte van att vara tyst i 2 x 45 min. Men jag klarade det. Efter engelskan hade vi geografi igen, och då lämnade vi in barrskogsarbetet, vilket gjorde att Bönan sken upp som en sol, han hade fått in alla arbeten, vilken total lycka! Humpf. En kvart efter att vi släpat oss upp till C-plan fick vi sluta.

Vi ska på exkursion den 24/4. Till Skäggenäs, Böööle,och till ås hit och ås dit. Och där ska vi kolla på stenar. Vilken toppendag.

Förresten. Förut när jag gjorde klart barrskogsarbetet så pratade jag lite med Jespers mamma oxå. Hon ska flytta till Ängö. Längst ner vid vattnet, högst upp, längst... närmast? Ja, det låg alldeles perfekt iaf. Jag blev avundsjuk och loggade ut.


Bloggdenke är tillbaka. På allvar. Hoppas ni enjoyar.

Take care!


Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Jag joinar din blogg som alltid :D
Vilka är Kalmar FF-snubbarna? (A)

Datum: 2008-04-03 Kl: 20:14:11
Blogg: http://iseeu.blogg.se
Postat av: denke

det är typ fyra killar som står vid en kalmarFF-vagn utanför H&M. dom frågar alla som går förbi om man hejar på KalmarFF. Shno svarade att hon hejar på Kurdistans IF. hah. men jag tror typ att man får grejer av dom.

Datum: 2008-04-03 Kl: 21:27:31
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0