1050 meter

Så sitter vi här igen. Fast inte på D-plan den här gången, utan nere hos Stiv (Siw), vårt andra hem. Hon känner oss bättre än sina egna barn. Som jag sagt förut så är det ganska tragiskt. Men den här gången är det inte vårt fel. Vi ska egentligen ha individuellt val nu, eller inte nu, snarare nyss, men vi hittade inte dit. Vi gick till Jenny Nyströmskolan, men den skolan är ju som en stor labyrint. Först hjälpte vi Mikaela att hitta rätt, vilket tog en evighet, och sen när vi skulle leta upp vår sal så hittade vi den inte. Istället gick vi på toa, som det förresten fanns massor av! Människorna på den där labyrintskolan är en aning creapy, så vi vågade inte vara där så länge, än mindre fråga dom om vägen. Summan av kardemumman blev att vi inte hittade dit, så vi gick tillbaka hem och satte oss hos Stiv. Jag gick sedan till simhallen och simmade 1050 meter, medan Shno satt kvar här. Och nu är jag alltså tillbaka här igen. Tillbaka där jag hör hemma. Jag har mejlat till min lärare, Vera, och sagt att jag hade omprov i nationella prov. Det kan hon inte bli sur för. Nästa gång ska vi gå till Jenny Nyström lite tidigare så att vi hinner leta upp den där förbaskade salen.

Nu ska jag följa med Shno till bussen, och sen cykla hem till Lilla Andreas som bjuder på pizza!

/ dennis.

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Ja jag bjöd faktiskt nästan :D

Datum: 2008-08-27 Kl: 21:12:42
Blogg: http://iseeu.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0