18 aug

Som ni ser så har jag ändrat färger och former. Det kändes som att det behövdes något ljusare nu när ångesten (läs; skolan) åter ska ta över min lilla pojkkropp. Och eftersom att mina kunskaper om hur man gör en flashig bloggbaksida är noll och ingenting, så fick det bli den här. Men frankly, I like it.


Idag är det min sista dag i frihet, så jag har ägnat mig åt att tänka lite. Ni som har svaren på mina funderingar får gärna skicka dem till mig. Svaren alltså.


Varför finns det bara ett konkurrensverk?

Vilken färg får en smurf i ansiktet om man stryper den?

Visar inte åskledare på kyrkor brist på tro?
Varför kommer påskharen med ägg?
Hur kommer "beträd ej gräsmattan"-skylten ut på gräsmattan?
Om det ligger en smula på bordet och du delar den på två, har du då två halvor av en smula eller två mindre smulor?
Går trappor upp eller ner?
Vad hette kapten krok innan han fick en krok?
Varför blir blöta saker mörkare när vatten inte har någon färg?
Om matsilvret är gjort av guld, kallas det då ändå för matsilver?
Varför finns det ett litet tomrum i jordgubbar och varför sitter kärnorna på utsidan?
Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Hur långt är ett snöre?
Hur djupt är ett hål?
Hur lång är en SJ-minut?
Hur lång är en stund?
Om majsolja görs på majs, vad görs då barnolja på?
Hur långt kan man gå?
Hur högt kan man sikta?
Hur kan universum växa fastän det är oändligt?
Vart tar det vita vägen när snön smälter?
Varför heter det rusningstrafik när trafiken nästan står stilla?


Sen hann jag inte tänka mer.


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0