ett djävulens påfund

Jag blir så trött på facebook. Det är ju föga överraskande att den i folkmun kallas för 'Djävulens sekt', då den tenderar att förstöra folks liv totalt genom att göra dem beroende av något som är totalt meningslöst och tråkigt. Jag har inaktiverat mitt konto flertalet gånger, men eftersom att alla andra hänger där, och jag vill vara uppdaterad med vad alla andra pratar om och har för sig, så blir jag ju tvungen att logga in där titt som tätt.

Nu är ju den där himla ansiktsboken inte helt meningslös. Den är ju bra när man vill hålla kontakten med människor som på ett eller annat sätt inte finns i närheten, såsom bortflyttade vänner och släktingar. Men förutom det så finns det bättre saker att slösa bort sin tid på, såsom 'Våra bästa år', städning och eventuella situps.

/ dennis

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0