Lunch på stagg

Sablar också. Naturkunskapen var inställd igår, och trots många försök så lyckades jag inte skaka av mig Shno, så det fick bli en liten tur på stan. Vi gjorde stan på lite mer än en timme, och avslutade med ett kalas på McDonalds. Med väskan full av gratistidningar begav jag mig sen till simhallen för att kolla in det nya och renoverade. Men ack så besviken jag blev. Det såg ju nästan likadant ut som innan. Skåpen var klädda i nån fansy träpanel, men annars var allt som vanligt. Och eftersom att Herrarna och Damerna nu har bytt omklädningsrum så uppstod det lite förvirring i min hjärna. Allt blev spegelvänt, men jag lyckades hitta ut. Jag simmade några hundra meter tills jag insåg att jag hade tappat räkningen, och det är ju inget roligt att simma när man inte vet hur långt man simmar. Så jag gick till bubbelpoolen och kände mig hälsosam. Plötsligt sticker det upp en liten bebbo över poolkanten och skrattar åt mig och mina bubblor. Hans pappa ler också. Bebbon börjar springa mot trappan som leder upp mot bubbelpoolen men halkar på sina knubbiga fötter och landar pladask på sin knubbiga rumpa. Hela den knubbiga bebbons fläsk dallrade så mycket att det måste ha varit minst 5 på richterskalan. Nu skrattade jag gott åt den gråtande ynglingen. Skrattar bäst som skrattar sist.

Idag var naturkunskapen inte inställd, så vi fick bege oss upp till C-plan. Min och Shnos obefintliga kondition gjorde att vi anlände sist, varpå alla undrade varför vi var så andfådda. Dum fråga när vi befinner oss femtontusen meter över havet där luften är tunnare än tunnast. Den nya lärararen var klämmig och käck, men vi får väl se hur hon är när lektionerna börjar på riktigt. Snart är det religionskunskap, socialkunskap och sist mentorstid. Sen är det helg. Min första helg för terminen. Woho.

/ dennis

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0