Normbrytande projekt

Idag började vi med projektarbetet. 06F och 06G samlades i aulan för en gemensam presentation, som sedan mynnade ut i en stor brainstormhärva. Vem ska jag vara med? Vad ska vi arbeta med? Varför ska vi arbeta med det? Kommer det att fungera? Är det ens genomförbart? Suck. Men till slut svor jag, Shno och Sara en ed om att arbeta tillsammans. Och vi ska arbeta om normer. Mer vet vi inte. Men det faktum att vi är en svensk kvinna, en svensk man, och en kvinna med utländsk härkomst kan vara till stor hjälp i vår jakt på normerna, så vår gruppindelning är kanon.

Vårt brainstormande började inte så bra.
Jag: Jaha, Niklas sa att man skulle välja något som man var intresserad av...
Shno: Hmm..
Jag: VI RESER NÅNSTANS!
Shno: PRECIS VAD JAG TÄNKTE SÄGA!
Jag: Okej, vi reser nånstans... bra start. Men vad ska vi göra på resan?
Shno: Shoppa och kolla in snygga killar!

Vi har funderat lite fram och tillbaka, men inte riktigt fastnat för något. Vi vill bryta normer, jämföra normer, och vi vill resa. Det är väl det enda vi har kommit fram till. Sen om det blir Stockholm, Paris eller Indien, det får vi väl se. Men starten idag skvallrade om att det kommer bli mycket arbete det närmsta året. Men som glödlampan sjunger; "tillsammans hjälps vi åt" får väl bli vårt motto.

/ dennis.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0