school rocks

Klockan 10.58 kom ankis slögående in genom dörren till Stagneliusskolans källare, där jag och Carro stod och hyperventilerade. Exakt 10.59 smet vi in i aulan och lyckades trycka in tre HP:are så att vi fick plats att sitta. Ankis pillade på sin mobil och Carro klagade över överdriven hunger. Jag bara satt och försökte andas. Det känns alltid hemskt att sitta i aulan första dagen i skolan. Men det gick över. Efter lite musikunderhållning beordrades SP06F att bege sig till sal B11 där "ettorna kanske fortfarande fanns kvar". Väl i B11 fick vi bege oss in till rummet bredvid, för B11 var en fotostudio. Jag blev utmobbad av den ohyggligt hemska ankis, som i mina ögon bör drabbas av de mest hemska hemskheter, så jag satt mig och pratade med Sara. Var trevligt att prata lite med henne, det var längesen. Marie, som var ensam, då Nya Mentorn var på mentorsutbildning, klagade över sin tinnitus som återuppstod pga den höga musiken i aulan. Hon sa att om vi ville fråga henne något så fick vi vänta till imorgon, då hon "fått Elvis ur huvudet". Vi fick schemat, EA-tider, indval-grejer och dylikt. Tilläggas bör att Marie idag inte hade ett enda randigt klädesplagg på sig! Anmärkningsvärt.
Folk gick sedan och fikade och drev runt på stan. Jag och mina två kumpaner för dagen gick och åt i matsalen istället, för att sedan skiljas åt som det bästa vänner vi är.

Idag har jag dessutom hunnit med att prata med en tant och bestämt att jag ska prova att jobba en helg. Jag behövde inte bestämma mig förrän jag provat. Dessutom har jag frågat runt om körskoleböcker, skrivit ut mitt betyg från trafikantkunskapen och pratat med Shno! Shno är tillbaka i Sverige! Och vi ska och shoppa imorgon. Och när jag fått tag på en bok så ska jag gå och skriva in mig på körskolan. Tror dock inte att det blir imorgon.

Påtal om Shno så har hon köpt en present till mig. En DolceG-tröja! Woho! Men som hon precis sa själv, så är man dum om man litar på henne. Det kan lika gärna vara en sliten t-shirt som hennes moster har haft när hon har arbetat i gruvan i kurdistan. Vi får se.

/ dennis.

Kommentarer
Postat av: Annie

HAHAHAHHAHAHA MARIE OCH HENNES JÄVLA RANDIGA TRÖJOR :D



Och jag hade gärna lånat ut boken till dig, om det inte vore så att jonas lilsis redan har den. :/ sorry! :(

Datum: 2008-08-19 Kl: 18:31:11
Postat av: denke

haha JAG VET! hon är grym (A)

det är lugnt :)

Datum: 2008-08-20 Kl: 10:03:34
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0