Sokrates vs. vanliga människor

Maha. Nu har skolan börjat på riktigt, och det känns. Ångesten har hittat fram och parkerat bredvid stressen och pressen. Vi fick vår första uppgift idag på socialkunskapen. Vi ska till imorgon hitta ett socialt fakta och redovisa det. Jag och Shno jobbar såklart tillsammans. Vi har kommit på, eller snarare jag, har kommit på en jättebra sak, hemlig, tills vidare, men jättebra. Dagen började med filosofi, och min hjärna gjorde knut på sig själv. Det kommer bli svårt att vänja sig vid att tänka så som man bör inom filosofin. Socialkunskapen var oxå lite flummig, men inte alls som filosofin. Nu sitter vi på D-plan och väntar på den sista lektionen, naturkunskap. Shno vill gå på stan efter skolan, men där går gränsen. Sure girl; skrik, klaga, kläng och nyp mig på skoltid, men inte efter skoltid!

Ps. Ettorna är ovanligt små i år. En plutt satt bakom vårt bord i matsalen, och han såg ut att vara typ tre år. Men han hinner nog växa till sig lite, han har ju tre år på sig att bli lika stora och vältränade som jag och Shno.

/ dennis.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0