Back in town

Dagen tillbringas idag i Kalmar. Ska gå på H&M och kolla på vad jag ska beställa. Är alltid skönt att prova innan, så att man vet dels att det passar rent storleksmässigt, och dels att det passar på mig. Men just nu tvivlar jag på att jag överhuvudtaget kommer gå utanför porten idag. Det ösregnar, och det flyter grodor och turister längs trottoarerna. Syndafloden har kommit, och jag är inte förvånad.

Igår var det barnkalas hemma hos familjen Jonsson. Jag var värd, och styrde och ställde, såsom sig bör. Jag hade bakat inför kalaset, och tagit fram sugrör och läskeblask. Kalasets gäster stormtrivdes. Förutom Lilla Andreas som klagade över att jag hade matförgiftat honom med min utsökta kladdkaka. Han klagade på magont, så även Kristin, men hennes smärta kom när hon "råkade" springa in i en fotbollsstolpe. Det var ett trevligt kalas.

Jaha. Idag gick jag alltså upp äckligt tidigt för att åka med Stora Andreas till Kalmar. Låt mig säga en sak; det är inte normalt att gå upp så tidigt på dagen. Fatta, det är inte mänskligt. That's a fact.
Och glöm att jag kunde somna om när jag väl la mig i sängen i Kalmar. Det är ju så ljust och varmt här på fastlandet, så sova är en omöjlighet. Och som om inte det vore nog så ringde Jesper från sitt tåg. Han åker hem från Stockholm idag. Hans skola utsåg honom och några andra till att informera om sin skola, eller teater eller vad det nu var, jag lyssnade inte, under Pride. Han sa att det hade varit roligt, och att hans nya Iphone är "supeeeerbra". Hrm. Det kan jag tänka mig. Sen åkte han in i en tunnel och samtalet bröts. Då stängde jag av min mobil, så nu vibrerar min andra mobil. Men den använder jag ju inte, om det inte är nödfall. Och att Jesper har hittat ut från tunneln är inget nödfall. Vi hörs framåt veckan istället. (Det som gör att jag inte skriver "vi hörs typ nästa år eller nåt", är att han innan tunneln dök upp, sa att han hade köpt en födelsedagspresent till mig. Och presenter är ju alltid trevligt.)

Såg förresten på Ellen förut på kanal5. Hela "Days of our lives" var där, och jag kände inte igen en enda. Jo Sami, Hope och Bo, men inte resten. Dom måste vara många säsonger före oss i USA, eftersom att alla som är med nu är borta.
Ikväll blir det Öland igen, och fotboll. Resten av dagarna fram till skolan börjar har jag inget planerat. Jo ringa Jesper och be honom skicka min födelsedagspresent, men annars inget. Pratade en snabbis med Anna i klassen idag. Anna F, kanske ska tilläggas, då det finns många Annor i min klass. Jag tänkte psyka henne lite, och sa att "SNART ÄR DET SKOLA, WOHO!" Men kvinnan är gjord av stål, då hon iskallt replikerade: "FUCK IT! jag drar till värmen idag!". Hon åker till Cypern om några timmar, och jag ska gå ut i regnet och titta på kläder på H&M.
Livet är orättvist.
/ D


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha just utan L!

Datum: 2008-08-04 Kl: 15:43:13
Postat av: denke

var? jag ser det inte? du läste nog fel, lille vän :) hur är det med skärpan i glasögonen?

Datum: 2008-08-04 Kl: 15:50:55
Blogg: http://deenkee.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0