Förbjudet att snooza

Igår satt jag, som så många andra, och tittade på OS-invigningen i Peking. Stundtals var det pampigt och magiskt, men mestadels var det bara så patetiskt. Allt detta propagerande gjorde mig sur, och bilden av det 'enade Kina', 'en enad värld', och all annan solstråleattityd var nästintill skrattretande. Bara namnet Folkrepubliken Kina klingar helt fel. OS är väldigt roligt att titta på, men att ett land som Kina ska vara värd är sorgligt. Jag gillar det inte alls. Men vad kan man göra liksom.

Idag gick jag upp klockan 04.45 för att se på damhandbollslandslagets första OS-match någonsin. Dom gjorde inte bort sig, de har kommit i en svår grupp, men det gjordes lite för många enkla misstag. Förlusten skrevs till 30-24 mot Ungern. Sen fortsatte sändningarna med rodd, badminton och fotboll. Sverige vann över Argentina och en kvartsfinal väntar med största sannolikhet. Efter det blandades sporterna hej vilt, och jag tröttnade och hamnade här. Hade egentligen velat se andra halvlek mellan Kina och Kanada, men pausen var tråkig och katten skrek. Vad skulle jag göra?

Imorgon ska vi till morfar och moster, vilket ska bli trevligt. På kvällen spelar Kalmar FF mot Ljungskile, vilket innebär att Café Skärlöv åter öppnar. Efter fotbollen, eller på måndag morgon, åker jag till Kalmar igen för att träffa lite folk. Ska ringa Jesper imorgon och bestämma dag och tid när vi ska ses, men jag vill inte ringa. Min riktiga mobil är ju på service (buhu!), så nu har jag min gamla igen, och den är så trååkig. Nu bara ligger den nånstans, vet faktiskt inte var.
Och därför har mitt användande drastiskt minskat nu när jag använder den igen. Funderar på att vänta med att smsa eller ringa tills jag har återfått min riktiga mobil. Jag undrar om Jesper blir sur då..?

Blä vad tråkigt jag skriver, men ta't lugnt allihop, den 21:a kommer Shno hem, och hon brukar ju stå för diverse enastående citat!
Tills dess;
Sayonara!
/ D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Instämmer till allt i första stycket. Särskilt det där om Folkrepubliken Kina. Det är så fel som det bara kan bli. Sen om OS, bra referat. Jag visste faktiskt inte att damlandslaget i handboll spelade imorse. Trodde det var direktsänt det jag kollade på i affären idag. Slog mig sen att det var ett sammandrag eftersom klockan tickade framåt i en snabb fart samt att målen trillade in fort också. Angående Café Skärlöv, jag dyker inte upp om Svartklubben Ingvar öppnar. Anledningen är att Willy ska ha kalas på Blåa Porten.

Datum: 2008-08-09 Kl: 20:51:27
Blogg: http://iseeu.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0