Räck upp handen!

Nu sitter jag återigen på underbara Stagg. Kom hit vid 11.50 för att jag trodde att vi skulle ha ledarskap, men icke. Ingen i klassen hade förberett sig för att kunna hålla en lektion, så vi fick sluta.

Eller ja, innan vi fick gå så frågade Hanna oss en sak:
Hanna: Ja, det kanske är lite dåligt av mig att inte ha någon reservplan men ni får väl gå. Eller förresten, vilka är det som inte har redovisat sina ledarintervjuer?
Varpå några stycken räcker upp handen. Shno har inte redovisat sin, men räcker ändå inte upp handen.
Hanna: Jaha, okej, då kan väl ni stanna kvar och redovisa den för varandra, resten kan gå.
Shno smyger längs klassrummets vägg, för att sedan gömma sig bakom mig.
Hon väser tyst i mitt öra: Dennis, prata med mig så att hon tror att jag är upptagen. PRATA MED MIG!
Tilläggas ska att Shno faktiskt kunde smyga ut och slippa sin redovisning.

Vi började med ett arbete i socialkunskapen för två månader sen, och det ska vara inlämnat innan nästa torsdag.
Ankarström: Asså shit, har ni sett hur stort vårt arbete ska vara?! Och det ska vara inne nästa vecka!
Jag och Shno: Mihihi...
Ankarström: Fatta vilken ångest man får nu...
Shno: Jag har inte ens börjat.
Jag och Ankarström i kör: Inte jag heller...
Jag: Asså det måste vara nåt fel på oss, vi gör ALLTID såhär! Resten av klassen har ju börjat med sina arbeten.
En kort stunds paus. Ångesten väller ner över oss som ett novemberregn.
Shno: Jag vet inte ens vad jag har valt för ämne...


Citaten haglar över mig idag.
Ankis: Asså ska jag skriva tre frågor, och sen bakgrund till varje fråga, och sen en resultatdel till första kapitlets avsnitt och sen...?!
Jag: I have no idea.
Ankis: Jag hatar honom! Vad tror han om oss egentligen! Vi kan ju knappt skriva...
Önska oss lycka till på högskolan!


Den gångna helgen var jag med Johannes varenda minut. Vi såg på Idol, lekte och var i Göteborg. Göteborg var underbart, om än lite kort. Men det var skönt att komma bort lite. Verkligen skönt.
Liseberg var jättemysigt med sina miljarder lampor och sin övernaturligt vita snö.

Nu måste jag ångestera lite. Titta, nu uppfann jag precis ett nytt ord.
Idrott snart. Idag har vi julspecial, dvs hinderbana! WOHO!

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0