Dan före dopparedan

Imorgon är det sista skoldagen för mig på väldigt många dagar. Två veckor för att vara exakt. En liten ynka dag kvar, det ska jag väl klara av? Fredagar är för övrigt en ganska soft skoldag, så visst har jag alla möjligheter attt överleva.

Idag hängde vi mycket nere hos Siv och hennes speccentral. Datorer är roliga ting. Jag tror jag satt där i tre timmar idag. Den största delen ägnades åt skidskyttet. Om man inte är hemma och kan se det så får man ju se det på internet liksom. Sen att det gick skit, det hör inte hit.
Den resterande tiden jag var i skolan så hade jag Geografi, Idrott, Spanska, Engelska och Geografi igen. Halva engelskan och hela geografin gick till skidskyttet. Jag kan inte hjälpa att det är VM just nu, så back off teachers!

Jag och Ankis var på C-plan och tittade ut över till Öland. Vi fick för oss att öppna fönstret, för det var så soligt och fint.
Ankis: Precis såhär vill jag ha det!
Jag: Hur?
Ankis: Ett element precis framför fönstret så att det värmer när man har fönstret öppet. Då får man frisk luft och lite sol, samtidigt som man slipper frysa.
Jag: Ja, det är faktiskt ganska skönt.
Ankis: Jag brukar ha det så hemma, och när pappa kommer in på mitt rum så börjar han gråta. Han säger att det blir dyrt att ha elementet på och samtidigt ha fönstret öppet. Han säger att man lika gärna kan kasta ut hundralapparna genom fönstret, och att han vill gråta.


Bror är dödssjuk (tror han), syster är i Thailand och katten har fått fnatt. I helgen ska jag hem till Öland igen. På sportlovet ska jag inte göra ett dugg. Fattar du mamma? I n t e  e t t  d u g g ! På sin höjd kan jag väl rulla ur sängen framåt 13-14 på dagen, men mycket mer tror jag inte att jag klarar av. Det är ju inte det att jag inte vill hjälpa till, för det vill jag ju, men jag kan inte.

Jag tänkte på en grej igårkväll när jag såg på Kvällsöppet, vilket är ett debattprogram på tv4. Mina funderingar gick i dessa banor: Varför debatterar man? En grupp har en åsikt, och en annan grupp har den motsatta åsikten, vad tjänar det då till att sno en timmes programtid till att upprepa samma gamla argument mot varandra? Jag förstår inte. Vad är det dom vill uppnå med detta? Dom kommer ju knappast lyckas omvända sins motdebattörer. Dom skulle ju kunna sitta där hur länge som helst och argumentera. Men i programmet igår var alla på "samma sida". Det handlade om att sveriges ungdomar mår sämre psykiskt nu än förr. Och alla inbjudna var ju självklart där för att komma fram till vad det är som görs fel, och vad det är som inte görs. Det var också ganska onödigt. Om alla tycker samma sak, och vill uppnå samma mål, varför ska man då sno en timmes programtid till att sitta och hålla med varandra? Debattprogram suger, men likförbannat ska jag se på Debatt ikväll. Stina Dabrowski är så underhållande. Hon är så dålig som debattledare att det blir pinsamt. Pinsam tv är bra tv. Så missa inte debatt ikväll. Men lyssna inte på debatterna, dom är som sagt meningslösa, utan glo stenhårt på Stina.

Off to tv:n.


Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

säg till Andreas att han måste bli frisk. jag har handlat lite mer kläder idag till resan och solskyddsfaktor 20 :D Räcker den faktorn?

Datum: 2008-02-15 Kl: 17:46:01
Blogg: http://iseeu.blogg.se
Postat av: denke

jadå, det räcker. sist hade jag 6 tror jag, men då brände jag mig som en gnu.

Datum: 2008-02-15 Kl: 18:10:46
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0