Glad x 1 000 000!

Idag har det hänt. Det som jag aldrig trodde skulle inträffa har inträffat, och det med besked! Det kom så oväntat, och så plötsligt. Jag fick lov att sätta mig ner och ta mig samman. Jag tror att jag gjorde en klackspark innan jag kunde lugna ner mig. Efter någon minut insåg jag att det faktiskt var sant. Och när det hade sjunkit in ännu mer så kom det faktiskt en liten tår. Jag har flugit på moln ändå sen dess.
Vad det var som hände? Min spanskalektion var inställd.

Så jag flög (cyklade) hem på mina fluffiga moln (den hala cykelvägen), och nu när jag har hunnit samla mig (pratat klart med Jesper i telefon) så kan jag börja skriva om det. Jag tror aldrig att jag har varit så lycklig förut. Nu kom jag förresten på vad det första jag gjorde när jag fick reda på att lektionen var inställd. Jag smsade Shno och mobbade henne för att hon hade spanska och inte jag! MOHAH!

Ska vi ta lite om samtalet med Jesper då oxå? Okej.
Jag: Vad gör du?
Jesper: Jag dammar. Och sen ska jag diska disken, tvätta tvätten, skura mattorna, vädra täcket, städa hos Inga-Lill (hans guldfisk), putsa fönsterna, städa på toaletten, handla, laga mat...
Jag: HAHAHAHA Varför i jössenamn ska du göra det?
Jesper: Jag är tvungen, för det behövs verkligen städas här.
Jag: Bara för att det behövs så betyder inte det att du MÅSTE göra det.
Jesper: Njae, men det börjar verkligen bli äckligt här nu. Jag har börjat känna någon konstig lukt ifrån min disk. Tror att det kan vara sur gammal mjölk eller nåt. Jag vågar inte kolla.
Jag: Fjant.
Jesper: Ja, jag vet, jag får ta tag i diskmonstret snart.

Han hälsade till dig Annica. Grattis på 20årsdagen från Jesper. Han sa även något om att han kaaaanske kan komma till Kalmar den 8, 9, 10 och 11 feb. Den 10:e ska vi dock fira min syster och min brors födelsedagar. Och det är så svårt att komma från Skärlöv City till Kalmar. Så jag får väl köra nåt i stil med: Mitt social umgänge hänger på en skör tråd! Eller kanske: Förstör inte mitt liv! Eller varför inte: Låt mig träffa Jesper, annars... och sen kommer man på något fyndigt. Det är typ 10% chans att han kan komma, och jag har redan börjat förbereda mig för ett eventuellt tredje världskrig. Och min spanskalärare som säger att jag alltid är dåligt föreberedd. Hmpf!

Förresten så har jag fått en cancerknöl i min kind/näsa.
Det gör jätteont.
Jag har redan börjat titta ut plastnäsor.

Gotta go!


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0