Gruset

"Visst är det sorgligt att dina drömmar krälar i skolgårdsgruset likt maskar bland ruttnande röda frukter. Ett sötsurt täcke av porlande saft som vi aldrig lekte under. Bland sanddynerna bakom gymnastiksalen håller jag din vattenflaska, dina sista droppar, och njuter av att se dig törstig.

Visst är det sorgligt att du irrar runt bland snötyngda granar, vilsen i det vinterlandskap som är mitt ansikte.

Min fastfrusna ilande iris, statyns blick, ett sprucket monument över det vi en gång var.

Två duvor, den ena vingklippt.

Jag flög aldrig lika högt som du, och föll aldrig lika hårt. Och tro mig, när jag ser dina ryckigt skakande läppar, önskar jag mig ett par vingar."


Den är fin. Tror jag fick reda på den av Simon, men jag minns inte kopplingen. Liksom.. varför? Aja, den är grym iaf. Love.

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Dennis.
Får jag åka med er in på Måndag?
Tänkte bo i Kalmar denna veckan =)

Datum: 2008-01-11 Kl: 23:29:03
Blogg: http://iseeu.blogg.se
Postat av: denke

vi ska åka in på söndag kväll:p men om du vill med då, så får du väl det^^

Datum: 2008-01-12 Kl: 12:32:53
Blogg: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Mja de blir tidigt va? jag kanske tar bussen in på måndag isf =) Kan vi inte försöka få med Annica också =)

Datum: 2008-01-12 Kl: 21:14:20
Postat av: denke

vi åker från skärlöv city (!) runt halv nio-nio. haha försök få med annica du :p

Datum: 2008-01-12 Kl: 23:10:48
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0