Kristina Lugn(ast)

"Direkt när mitt första barn var fött, så blev jag livrädd och tänkte: Vad har jag gjort? Jag har dödat mitt barn. För i samma stund som hon föddes, så bestämdes det ju oxå att hon ska dö. Jag har dödat mitt barn."
// Kristina Lugn

Det är en hemsk tanke, men det stämmer ju. Lyckligtvis så tänkte hon bara så i någon minut eller så, sen fanns det bara glädje och kärlek. Hur jag vet detta? Jag är såhär close (korsar mina fingrar) med Kicki Lugn.


Jag har tänkt lite på det här med bankkort, och det faktum att det inte fungerar så bra. Jag blir så trött på det här med lösenord. Man ska ha det till ALLTING, och om man är lite slow så glömmer man ju ofta bort dessa, och vad gör man då? Så nu har jag tänkt ut ett, eller möjligen två, alternativ. Antingen opererar man in ett chip i alla människor, och när man sedan håller upp det, som en stämpelbricka, så loggas man in eller vad det nu är man ska göra. Men sedan kom jag på en ännu bättre grej. Varför inte använda det faktum att vi alla har olika fingeravtryck? Istället för att trycka in en kod, så trycker man till som sjutton med tummen. I like it. Jag ska skicka en förfrågan till Beatrice Ask, men jag får skynda mig på, för hon kanske avgår snart. Vi minns ju alla tobleroneskandalen, eller jussde, det var ju en viss fru Sahlin. Men alla kan vi göra misstag, right? Och jämfört med de dum(M)a moderaterna så är sossarna ganska (S)nälla.


Nu ska här skrytas lite. Jag tänkte skriva kommentarerna som jag fick på mina uppsatser och rapporter i svenska A, dels för att skryta, och dels för att.. ja, enbart för att skryta.

Uppsats 1.
Otroligt fint skildrat. Korrekt språk med flyt. Fortsätt att skriva. Du har gåvan. Lycka till!


Rapport 1.
Du har på ett mycket välplanerat sätt genomfört din rapport. Det är djupt och personligt, men samtidigt finns en korrekt och objektiv faktadel. Språket är överallt helt korrekt. Fortsätt så. Gratulerar!


Uppsats 2 har spårlöst försvunnit. Slarvigt? Men, förlåt då, alla har väl brister? Bara för att mörka min slarviga sida, så tycker jag att vi läser kommentarerna där uppe en gång till. Visst är jag bäst? Puss på mig.


Nämen oj, nu måste jag gå!

So long!


Kommentarer
Postat av: Fridah

va härliga kommentarer:) kram

Datum: 2008-01-08 Kl: 09:55:57
Blogg: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: denke

ja, visst är det! man får ju verkligen en mer positiv bild av sig själv av att få höra sånt där, på gott och ont ;)

Datum: 2008-01-08 Kl: 10:13:14
Blogg: http://deenkee.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Fyndigt Dennis.

Datum: 2008-01-08 Kl: 15:37:57
Blogg: http://iseu.blogg.se
Postat av: Lilla Andreas

Fyndigt Dennis.

Datum: 2008-01-08 Kl: 15:38:42
Blogg: http://iseu.blogg.se
Postat av: denke

jag är fyndigheternas mästare :)

Datum: 2008-01-08 Kl: 15:43:47
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0