Long lost blogginlägg.

Nämen det var värst vilken tid det har tagit för mig att skriva ett nytt inlägg. Är nästan lite besviken på mig själv, men bara nästan som sagt. Jag vet ju innerst inne att jag är bäst.

Idag hade jag en mycket givande mattelektion. Elsa (för er som inte läst min blogg från början, så är 'Elsa' min mattelärare Elsa Lidheim) sa något som fick mig att rycka till. Första halvtimmen av lektionen har hon stått och gått igenom nåt nytt, fråga mig inte vad, och andra halvan av lektionen är det meningen att vi ska arbeta med uppgifter kring detta. Plötsligt när vi sitter och räknar för oss själva så ställer hon sig upp och skrattar:

"HAHAHAHA, asså, ni, jag har tänkt på en sak. Det här gäller inte alla, eller jo det gäller alla. Eller nej det gäller inte alla, men nääääästan alla. Ni är väldigt dåliga på matte. HAHAHAHAH! Ni är såna som sitter här men inte lyssnar och sedan när lektionen är slut så går ni och slänger in boken i skåpet och skiter i matten. Det märks verkligen på era betyg. (Ungefär här känner jag och shno oss verkligen träffade.) Jag vet inte varför ni är såhär. Det måste vara något med er årskull. Det är likadant bland tvåorna på Lars Kagg har jag hört."

Efter det börjar hon berätta om att matte C är viktigt och att det ger oss en stooor fördel på högskolan och bla bla bla. Jo, jag vill gärna ha MVG i matte C men om jag inte fattar, och inte har fattat nånting på hela kursen, så är det ganska svårt. Visst vi kanske skulle tjäna på att faktiskt göra några tal på lektionerna istället för att snacka skit om dom andra i gruppen, och vi skulle nog även tjäna på att ta hem böckerna och kolla igenom några exempel, men det finns så mycket roligare saker att göra. Verkligen.



I tisdags (eller onsdags) var jag på bio och såg Arn. Jag hade inga förväntningar på den what so ever, så mitt betyg av den kunde bara bli positivt, vilket det oxå blev tillslut. Jag har inte läst böckerna, så jag kan inte jämföra med dom. Men asså.. själva filmen var lite seg, men på ett ganska skönt sätt. Den var väldigt lång, men det var aldrig riktigt tråkigt, men det fanns dock inga riktiga höjdarstunder heller. Skådespelarinsatserna i början av filmen var heller ingen hit, men det blev bättre och bättre, Sofia Helin är riktigt duktig. Storyn var oxå lite svag, jag tycker att man kunde ha utgått mer ifrån religionen och kyrkan. Handlingarna på klostret var svaga, jag väntade hela tiden på mer religion, mer kyrklighet, mer allt. Men det kom aldrig. Hela filmen var genombra, men inga höjningar nånstans.
Mitt slutbetyg blir 2,8 på en femgradig skala.


Om några veckor ska jag säga; iUna Borromea, por favor! ungefär 6 gånger.
Ja, för om 28 dagar åker vi till Gran Canaria, vilket ska bli så skönt. Mow!
Har du börjat packa än knubbis? (:

I helgen kan jag se framemot diverse pluggigheter, städigheter, och festligheter.
Yay.
Tack för läsandet.

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Me'llamo no has una resoväska por favor

Datum: 2008-01-25 Kl: 23:17:09
Blogg: http://iseeu.blogg.se
Postat av: denke

HAHAHAHA! då får du köpa uno då:p

Datum: 2008-01-26 Kl: 11:36:45
Blogg: http://deenkee.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0