Size zero?

Jag funderade lite idag när jag cyklade. På hösten i nian vägde jag 13kg mer än vad jag väger idag. Och ja, det är sant. Om ni tittar på bilder från den tiden så syns det. Jag vägde alltså 13kg mer den hösten än idag, och i typ februari hade jag gått ner 10kg (!). Men jag åt fortfarande lika mycket och jag minns inte att jag motionerade nånting då. Sen har vikten stannat vid det. Tills för några dagar sen. Då vägde jag mig för första gången på jättelänge, och då hade jag gått ner 3kg till. Och den här hösten har jag ätit i snitt 3 jordnöttspåsar, lite glass, lite chips och en pizza i veckan + alla andra måltider, så det onyttiga är UTÖVER det vanliga. Så frågorna hopar sig. Hur kan det gå såhär? Har jag en väldigt konstig ämnesomsättning på vinterhalvåret? Betyder det faktum att jag cyklar varje dag till skolan så oerhört mycket? Kommer jag att tyna bort om 5år, om jag fortsätter att gå ner 13kg per år? När mina tankar hade nått hit så var jag framme vid skolan. Och vet ni vad? Jag ställde cykeln på andra sidan idag, alltså inte under taket, utan vid väggen ut mot Fredrikskans.

I skolan hände det inte mycket. Dom här veckorna innan lovet känns som tristessveckor. Man gör liksom ingenting, och det händer ingenting. Jag tog lite mer handledning av Anna på svenskan. Tänkte bli helt färdig med rapporten imorgon. Och maten var faktiskt god för en gångs skull. Det var pastaröra med extra mycket slafs. Mycket gott som sagt. Pratade med Jesper en stund på lunchen oxå. Trevligt.

En grej som jag tänkte på när jag cyklade hem var att mina ben är väldigt korta jämfört med min överkropp. Så om någon kunde skaffa fram två styck längre ben så vore det snällt. Helst vill jag ha ett högerben och ett vänsterben, men även två höger/vänsterben uppskattas.

Hungrig.

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0