Slut. Finito. Over.

Nu har jag haft min sista trafikantkunskapslektion. Eller den håller faktiskt på just nu. Eftersom att det är sista lektionen idag så fick vi göra klart våra dataprov, och eftersom att jag är så mycket bättre än alla andra så är jag redan färdig med dom. Shno har inte ens gjort TVÅ prov på hela terminen. Lycka till med att göra fyra till inom två veckor. HAHA.

Och eftersom att jag är färdig med allt så cyklade jag hem. Jag cyklade hemifrån vid 08, och var hemma igen vid 08.30. Slappig start på dagen. Nu är det bara psykologi B vid 10.30, geografi A vid 14.00, och svenska B och C vid 15.10. Bara massa teoriämnen vilket innebär att jag kan sitta och smsa med Shno hela dagen. Jag älskar ämnen där det bara är massa teori, för då står läraren och babblar hela lektionerna. Det där med att man ska ha prov sen, och därmed kunna alltsammans, det är jag dock inte lika förtjust i.


De senaste dagarna har det varit livliga diskussioner om huruvida lagen ska ändras så att vi får könsneutrala äktenskap eller inte. Motioner för könsneutrala äktenskap ligger i travar i riksdagen. En utredning har föreslagit att lagen ska ändras. Och sex av sju partier säger ja - bara kd är emot.

Jag roade mig med att läsa lite inlägg i aftonbladets forum. Och det var verkligen roande. Nästan lite gapskrattsvarning, men samtidigt gråtvarning. Jag vet helt enkelt inte om jag ska skratta eller gråta.


Borde lagen ändras så att vi får könsneutrala äktenskap?

"...Hur i hela friden tror alla som tycker att vi ska tillåta äktenskap mellan samkönade att världen skulle sett ut om det hade varit den naturligaste sak i världen att vara homosexuell. Troligtvis hade ingen av oss existerat. En förutsättning för människans fortplantning är trots allt man och kvinna. Att två av samma kön vill vara tillsammans stör mig inte ett dugg, men när man skriker efter att få vigas i kyrkan då tycker jag det går för långt. Någonstans måste väl ändå gränsen gå. Jag kan inte för mitt liv tycka att det är normalt att vara homosexuell. Då borde ju även samkönade kunna skaffa barn på naturlig väg..."

"...Att som homosexuell kräva att få gifta sig i kyrkan kan liknas vid att alkoholdrickare skulle kräva att få dricka  alkohol på ett NTO-IOGT möte..."

"...Men, sätt på varandra då, måste Ni driva detta tills Ni får allas acceptans för Er böjelse....Ni kommer inte få min, Om Ni bor ihop, sätter på varandra och vad det nu är allt Ni gör, gör det då, men varför ska Ni tjöta om det hela tiden, kyrkan gillar ju inte Er, vad ska Ni då dit och göra, hade jag inte varit önskvärd hade jag inte gått dit..."

"...Ni får ju registrera Ert partnerskap borgerligt, va nöjda med det.
Faan, i endel länder blir dom skjutna, var glada istället..."

"...Eller kräver bi- och homosexuella snart också att alla måste vara bi- eller homosexuella, bara så att de själva inte ska känna sig annorlunda eller utanför??..."

"...Att kyrkan inte ska införa homoäktenskap är en självklarhet, i så fall får de homosexuella "skapa" en egen religion och gifta sig i "homokyrkan"..."

"...Det vore som att söka medlemskap i en Volvoförening för att senare tvinga denna att omfatta SAAB för att det också är en "bil"..."

"...Jag vill åka med nästa rymdfärja som NASA skickar upp! Jag är jätteintresserad av rymden och jag vill också ha rätten att delta i rymdprogrammet som dom andra astronauterna!!!..."


Det är nästan lite sjukt. Att segrera en grupp människor i samhället. 2008? Det finns såklart flera grupper och fler ämnen att ta upp som exempel, men detta låg i tiden just nu. Jag väntar bara på att det ska startas ett parti mot homosexualitet, lite som Sverigedemokraterna som är emot invandrare. Och att sex av de nuvarande sju riksdagspartierna säger ja, det är väl.. positivt. Men det är fortfarande ett för lite.

Ta hand om er,
dig och varandra!


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0