Tisdag morgon

Dubbelsuck. Jag har haft spanska, och den är slut nu, så det är borde väl vara något positivt, men jag kan inte känna glädje över det. På spanskan läste vi upp våra-värsta-bus-historier. Och efter det gjorde vi massa verbövningar med alla tempus. A-C har fått för sig att jag är efterbliven, så hon gjorde det så att vi skulle vika ett papper så att det blev ett visst antal rutor, och sedan klippa ut dom och skriva olika verb med olika tempus. Dom andra fick riva, och jag fick en sax. Och då och då kom hon ner till mig (jag sitter alltid längst bak vid dörren) och frågade om jag fattade och om jag klarade av det. Suck.

Innan det hade vi matte. Vi gjorde ett halvt tal på hela lektionen. Vi satt och saknade Kalle. Han som luktade päronsaft. Dessutom satt Shno och målade på hela min högerarm.

Nu är det bara teckning kvar, sen är dagen slut. Det är min SISTA teckningslektion, så från och med nu slutar jag vid 12.15 på tisdagarna. Men jag funderar på att hoppa av matten. Jag klarar inte av det. Jag fattar ingenting. Jag har förresten inte fattat någonting på hela förra terminen, därav IG på provet. Jag har inte fått reda på hur det gick på mitt omprov heller, men det var säkert IG där oxå. Matte C är ju inte obligatoriskt, så jag får hoppa av om jag vill. Och hoppar jag av, så har jag ENDAST en timme spanska på tisdagarna, och den kan jag nog flörta mig ifrån. Det gäller bara att fjäska in sig lite hos A-C, alternativt säga att 'jamen jag bor ju på öland, och tycker du att det är humanitärt att jag ska åka in till kalmar för att ha EN lektion?'. Mitt sista alternativ är att slå ner henne.

Nu måste jag snart pysa till lektionen. Eller nu förresten.
Tjobido.

Kommentarer
Postat av: ankis

men bambi-chan du är ju efterbliven

Datum: 2008-01-15 Kl: 18:30:19
Blogg: http://morrigor.blogg.se
Postat av: denke

HAHA jag visste att du skulle kommentera det! :p

Datum: 2008-01-15 Kl: 18:37:25
Blogg: http://deenkee.blogg.se
Postat av: ankis

kunde inte låta bli, du bad om det

Datum: 2008-01-16 Kl: 18:31:40
Blogg: http://morrigor.blogg.se

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0