Hemma i sängen (för att stanna)

Så.
Då var det klart.

Första veckan av tre är nu förbi. Mitt sommarjobb är inte jobbigt fysiskt, mer psykiskt. Det handlar om 7000 olika sifferkombinationer med åtta siffror vardera. Plus att det redan finns 7000 olika åttasiffriga nummer som man oxå måste hålla reda på. Man blir helt slutkörd i huvudet. Man blir snurrig och ser siffror när man stänger ögonen.
Well.
Men nu har alltså en vecka gått, vilket känns bra, för jag behöver sooooova. Ett heltidsjobb, vilket innebär 8h (!), som börjar vid 07.00 är inget för mig. Jag är mer sova-till-14-och-sen-kanske-göra-något-typen. Det reder sig liksom. Jag är nog ganska lat. Men jag ska nog komma på ett jobb som passar till mig. Jag har ju ett helt år på mig.


Ikväll blir det fotboll i Hulterstad.
Hoppas på regn och rusk, så att jag får lov att åka hem. 90 minuter är alldeles för lång tid att sitta och glo på division 6-fotboll. Och sen det där med offside, det stör mig. Vem i hela friden uppfann offsiden? Det skulle ju bli så mycket mer spänning och mål om man tog bort den regeln.
Jag kräver en regeländring! (Och helst innan klockan 19 ikväll.)
/ D

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0