Sommarlov!

Sådär ja. Då har man gått ut årskurs två. Jag slutade egentligen igår, men kvarvarande prov gjorde att jag fick släpa mig upp även idag, på min bemärkelsedag. Provet var "avgörande för mitt betyg" sa tanten och smålog, så jag fick ju lov att rulla ur sängen. När jag kom till skolan såg jag att den var utsmyckad med ballonger och björkris, trevligt tänkte jag, det är ju min födelsedag idag. Sen kom jag på att treorna tar studenten idag, och att det antagligen är därför det är utsmyckat. I varje klassrum + cafeterian så satt det klasser och skrek i vita mössor. Barnsligt tänkte jag, och försvann till min provsal. Utanför salen stod Julia och väntade på Sofie som hade prov innan mig. Julia och Sofie var för övrigt de enda två 'normala' eleverna jag såg i skolan idag. Det är faktiskt ganska sorgligt, eller ja, vi tre är sorgliga. Well, jag gjorde provet, varpå tanten sa:
"-Jaha, då var du klar oxå. Nu ska du gå. Ha ett bra sommarlov, Hejdå, Hejdå!"
"-Men hallå, mitt betyg då", sa jag förvånat. "Vad får jag för betyg?"
"-Samma som jag sa innan. Det här provet var ju inte avgörande på något sätt. Gå nu, Hejdå, Hejdå!"
Muttrande diverse svordomar avlägsnade jag mig från platsen. Hon kan inte hjälpa att hon är en suris med fula skor. Iofs så har hon väl köpt skorna själv, men är man så dum som hon så köper man nog fula skor automatiskt.


Jag har räknat ut att jag kommer ta studenten på min födelsedag nästa år. Hur fränt är inte det?
"Dennis, när tog du din student?"
"Hmm.. låt mig tänka efter. Nej just det, jag behöver inte tänka efter, det var den 12:e juni, på min FÖDELSEDAG!"

Grattis till mig, och en fortsatt trevligt dag.

Kommentarer
Postat av: Lilla Andreas

Grattis igen! :D

Datum: 2008-06-12 Kl: 11:37:43
Blogg: http://iseeu.blogg.se/

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0