Hard work, work

Ja som min rubrik påpekar, så har det nu kommit till den punkten på året då betygen sätts, och lärarna ska räta ut sina frågetecken kring eleverna. För att göra detta kräver därför alla lärare att eleverna ska göra arbeten eller prov. Jag vet inte hur ni känner, men veckorna innan sommarlovet är ganska jobbiga. Man har genomlidit ett helt år, och då ska man göra allt på en gång. Vi har haft det ganska slappt, eller inte slappt kanske, men mer utspritt. Vi har haft arbeten och prov innan, såklart, men nu har vi det i ALLA ämnen. Lärarna har tydligen inte hört talas om planering.

Detta har resulterat i att även jag har börjat plugga utanför skolans område, och utanför skolans tider. Igår kväll låg jag tex och läste om anorexia, varpå jag läste om Barbie som blir sjuk i huvudet och försöker elda upp sitt barn, i boken "Silence of the towers". Och mitt i första avsnittet av Scrubs (sänds på kanal6 varje vardag mellan klockan 23-01, beroende på vad som sänds innan) så ringer Jesper. Roligt tänker jag, tills jag får höra att jag bara är en täckmantel. Han har ju premiär ikväll, så nu sista veckan har dom repeterat till sent på kvällen, vilket har resulterat i att han har ätit på hamburgerrestaurangen MAX tre dagar den här veckan, så även igår. Men innan han gick in och beställde så tyckte han att det var pinsamt att gå in för fjärde gången på lika många dagar, och jag citerar: "Dom tror ju att jag är värsta knubbisen och lata tonåringen om jag går in igen." Därför ringde han mig så att han pratar med någon medan han beställer och väntar på maten, allt för att slippa eventuella pinsamheter och kommentarer. Tack för att du ringer och frågar hur jag mår och hur jag har det. Hmpf. Men hamburgermomentet tog bara 3 minuter, så vi hann med att prata om mig oxå. Jamena, det mesta kretsar ju kring mig, så vad skulle vi annars prata om? Well, klockan 01.03 la vi på, och jag återgick till Barbie, som nu hade tagit plats på psyket.
Man somnar bra när man har pluggat. Det känns bra på nåt sätt.

Idag i skolan rensade jag lite bland mina kvarglömda moment, tex i engelska. Nu känner jag att jag är med igen. Allting känns inte så överhängande, vilket är skönt.


Måste väl kommentera nya säsongen av Bonde söker fru också. I år verkar det inte vara någon riktig tönt med, vilket är skönt. Hu så jag skämdes varje gång Fredrik öppnade munnen i förra årets upplaga. Årets deltagare verkar som sagt vara hyffsat normala. Ett plus är att det är en homosexuell med. Jag tror det kan bli roligt, för alla 'gamla', manliga, inskränkta bönder som sitter och tittar på programmet kommer tycka att han är en fjolla och att han inte borde vara bonde. För att vara bonde måste man ju vara manlig och kraftig, oljig och smutsig, orakad och ha keps. Well, om jag har rätt, så har det väl redan startats ett forum på aftonbladet.se där man frågar svenska folket vad de tyckte om att det är en homosexuell med i den nya säsongen. Min poäng är att jag längtar efter reaktionerna. Upprört folk är roligt folk. Roligt folk får mig att skratta. Därför hoppas jag att bögen blir en bland de fyra som får flest brev.
Allt för att jag ska kunna få mig ett skratt åt Sveriges inskränkta bönder.

Over and out.
/ Eder fanbärare och välgörare, er skatt och er idol


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0