Sentimentalation

Hej.
Igen.
Jag vet inte ens om ordet i min rubrik finns, men det borde finnas.
Det är så jag känner nu iaf. Snart är det sommarlov, snart går jag i trean och snart är min tid på Stagg över. Denna känsla kom till mig när jag satt och skrev ut mitt färdiga arbete. Skrivaren skrek till mig att; Ta till vara på tiden, Dennis!
När jag har lämnat in mitt arbete kommer jag cykla hem och längta tills sommarlovet. Känslor ändras snabbt.

Well.
Idag har vi haft idrott. Ledarna för dagen var Filip, Johan och Manfred, och då säger det sig självt att det blev fotboll. Mitt lag bestod bland annat av Malin, Shno, Jonathan, Muamer, Filip, Caroline och Linda. Spelet böljade fram och tillbaka i början, och efter cirka 10min gjorde JAG mål! Jag tunnlade någon, antagligen mange, och satte den snyggt bakom mentor-andreas. Jag var en hyllad hjälte. En minut efter gjorde motståndarna mål bakom Shno, och ingen brydde sig längre om mitt underbara mål. Resten av matchen var tråkig, för vi förlorade.

Innan matchen:
Malin: Men hallå, det blåa laget är ju typ 12 stycken, och vi är ju bara 9!
Ledarna: Okej, men då får ni någon!
Jag och Malin: TJOHO!
Shno tar av sig sitt blå band och tar ett grönt och joinar vårt lag.
Jag: Men hallå... kunde vi inte ha fått någon bra?!

Efter matchen:
Jag: Jag gjorde ett mål, såg du det?
Shno: Ja! Och jag var inblandad i två mål!
Jag: Självmål ja...

Jag skyller vår bistra förlust på Shno, precis som jag skyller allt annat på henne, världssvälten, myggor och huvudvärk.
Innan idrotten hade vi prov på boken som vi läst; Thérése Ráquin av Emile Zola. Hua. Det tog mig en kvart bara att skriva vad boken hette. Men hursomhaver, det gick kanonbra, och jag förväntar mig, inte hoppas på, ett MVG. (Hoppas!)
Nu ska jag till B2 med mitt nyutskrivna, varma arbete. Gosigt värre.

/ Eder välgörare

Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0