Långa dagar

Nu är det snart godnatt, men först ska jag delge er min dag.
Började med filosofi, utan Shno, för hon var på D-plan och "pluggade". Jag synade hennes bluff, och skickade ett argt sms. Jag fick ett sms med ett stort hånskratt i. Hon skrev att jag inte är "den typen som blir arg", och "HAHAHA, vad töntig du är". Well, efter lektionen var det prov med Mamma. Det gick verkligen inte bra. Jag satt och vred mig på stolen tills provtiden var slut. Carolina skrattade åt mig där jag satt som en nervös apa. Jaja. Sen gick vi och åt, och ja, vi lyckades få med oss Shno.

I matsalen träffade vi på Mamma, varpå Shno fick panik och sprang och gömde sig. Shno var ju sjukanmäld idag, och det hade ju sett lustigt ut om Mamma hade sett Shno i matsalen. (Ja, Shno gör så ibland, sjukanmäler sig trots att hon är frisk, och går till skolan. Hon vill ha en bättre dator än den som är hemma.) Sist men inte minst så hade vi ju filmkunskap, men ack vilken konstig resa det blev idag.

Såhär var det:
Det hela började med att Shno välte med cykeln en gång utanför stagg. Sen direkt efter så välte hon igen, denna gången på grund av att Ankis höll fast i hennes pakethållare. Och när cykeln hade vält så hoppade kedjan av, varpå Shno skrek ett par väl valda ord till Ankis. Men efter 20 minuters fifflande så fick vi tillbaka kedjan, och vi kunde bege oss till Jenny Nyström. Men vid rödljuset så slutade Shnos broms att fungera, varpå hon körde ut i vägen. Dock hann hon stanna innan bilarna körde över henne.



Sen kom vi fram till Jenny Nyström, och där fastnar det massa löv på Shnos ena sko, vilket gör att jag och Ankis börjar skratta. Vi skrattar så vi gråter, och Shno undrar vad fan vi skrattar åt. Och precis när vi säger att det är hennes sko vi skrattar åt så öppnar hon dörren till skolbyggnaden, släpper dörren, men har fortfarande handen kvar mellan dörren och resten av huset. Det värsta skri som någonsin uppdagats skriks. Det var värre än när Ankis ledde idrottslektionen och visslade med visselpipan en centimeter från mitt öra. Shno svimmar ner till en pöl på marken och skriker ännu mer valda ord till mig och Ankis. Jag och Ankis ligger också på golvet, fast vi skrattar. Vilka bra kompisar, huh? Men till slut torkar vi tårarna, lyfter upp Shno och lägger henne på en bänk. Vi letar reda på expeditionen och frågar efter skolsyster. Till slut får Shno komma till, var hon själv kallade för; SLAMPA, skolsyster.

Skolsyster: Ja sånt där brukar göra ont? Har du ont eller?
Shno: NÄ JAG MÅR ILLA, ÄR VIT I ANSIKTET OCH GRÅTER FÖR ATT JAG INTE HAR ONT! SLAMPA!

Hursomhaver, vi kommer försent till filmkunskapen, men danskan bryr sig inte om det, utan fortsätter mala på om samma tråkiga saker som vanligt. Jag packar upp min medhavda fika, på golvet, eftersom att alla platser vid bänkarna är slut. Det gäller att komma bland dom första, annars får man sitta utan bänk. Summa sumarum; Shno är blek så vi går från lektionen i pausen vid 15. Det var vi värda tycker jag.

När jag kommer hem så är tjocka syster här. Jag undrade hur sjutton hon kom in genom dörren med den magen, men vågade inte fråga. Hon ät upp halva vårt kylskåp och gick sedan. Och faktum är att jag också gick efter det. Jag var ute och gick med Jossan. Sedan gick jag till Frasses med Johannes, min nyfunna vän. Vi åt som grisar, för att sedan gå mot slottet, och sedan landade vi på Café dream, där vi satt till dom stängde. Sen lekte vi med lite löv tills hans buss kom.
Jag tycker det är trevligt att ni vet vilka jag pratar om, så här är Johannes på Café dream!



Imorgon blir det bio med hela gänget. Tillochmed tjocka syster kanske ska med. WOHO!
Nu är det Scrubs, så stör mig inte!

/ dennis.


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0