My name is Depp. Dennis Depp.

Puh, vilken jobbig dag. Och då menar jag inte jobbig rent fysiskt, utan psykiskt. Ledarskapen var helt teoretisk idag, varpå vi hade idrott. Muamer och Pierre hade hand om lektionen, och dom bjöd på fotboll. Först lite passningsövningar, och bli-vän-med-bollen-övningar. Sen delades vi upp i två lag, men i matcherna spelade tjejerna för sig och killarna för sig. Mitt lags tjejer var mycket bättre än mitt lags killar, så dom fick göra alla mål framåt, medan vi killar fick försöka släppa in så få mål som möjligt bakåt. Vi lyckades vinna med ett måls skillnad, och det målet var säkert mitt snygga frisparksmål. Eller, Adam la frisparken, som för övrigt var en variant, som jag sedan bombade förbi Magnus.

När vi killar vilade och tjejerna spelade, så kom Svinto fram till att vårt killag var uselt, jämfört med motståndarlaget. Vi hade Adam, en friidrottare, Liridon, en blatte, Svinto, en kryppling, och mig, en vanlig man. Detta kommer man inte långt med, när motståndarlaget har fem fotbollsspelande muskelpaket.
Hursomhaver, idrotten var rolig.

Nu har jag sett på fjärde och sista delen av Främmande Fågel. Jag gillade inte det alls. Det kändes lite.. lågbudjet. Lite B liksom. Och hela Gotlandgrejen köpte jag inte alls. Gotland är mesigt, inget fågelinfluensaställe.

Imorgon har jag filosofi, naturkunskap och filmkunskap. Slutar vid 16.45. Usch, jag vill inte ens tänka på det.

Nu ska jag gå ut på balkongen och stirra mot det stora svarta och försöka hitta en ljuspunkt.
/ dennis.


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0