En östgöte i min telefon

Idag har en gubbe från Östgöta Transport ringt mig. Han pratade in på telefonsvararen:

Hej. Jag ringer från Östgöra Transport och är hemma hos dig vid 12.30 för att göra ett produktbyte, och om ingen är hemma då så blir det en bomkörning. Mitt telefonnummer är bla bla. Hejdå.

Förbaskade gubbskrutt. Jag var inte hemma, för jag har ett liv. Eller ja, jag hade lektion. Så nu antar jag att gubben har skrivit BOMKÖRNING på min dörr..

Han kändes lite creapy, ungefär som om han skulle sälja knark till mig. Han liksom viskade när han pratade. Jag la på när jag hörde att han skulle komma hem till mig. Men efter en stund kunde jag inte hålla mig. Jag lyssnade på det femton gånger och låtsades att jag var med i en action-thriller som heter Dennis på vift. Nu när jag kommer ut från skolan kommer jag ha punktering på min cykel, som ett hot från östgöten. Och i brevinkastet kommer det ligga en påse med lite vitt pulver i, som indikerar att han menar allvar med sitt knark. Imorgon kommer han ta min katt som gisslan, och hugga av hennes tå och skicka den till mig.
Well.. det kanske var att ta i.

Nu ska jag cykla hem och kolla om jag ser någon östgöte som ligger i buskarna och spionerar på mig. Tänk om det här blir det sista jag skriver. Hua.


Kommentarer

Här kan du skriva en kommentar:

Vad heter du?
Vill du spara dina uppgifter?

E-postadress: [publiceras ej]

Blogg:

Din kommentar:

Trackback

RSS 2.0